Eltavle i værksted.

Jeg har gået med en idé om at opsætte en gruppetavle i mit værksted.

Der er på nuværende tidspunkt 220v i værkstedet og det skal forblive sådan.

Planen er at bruge automatsikringer som afbryder i stedet for stikkontakter når udendørs lys og springvand skal tændes.

Det er jo heller ikke noget problem og nemt at lave.

Men   jeg kunne godt tænke mig at få et phfi relæ med på tavlen. Jeg har før oplevet at der har været fejlstrøm på lyset ude og så kommer vi hjem til en optøet fryser😕 Mit spørgsmål er bare om det vil virke eller om phfi relæet inde i huset vil slå fra først.    


Jeg har gået med en idé om at opsætte en... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige nu set, at de findes som automatsikring. En lidt trægere sikring er neozed sikringen, som jeg kunne overveje at bruge.

Med hensyn til dokumentation af tavlen skriver bouzen: Så skal dokumentationen i princippet opdateres. Det kan du så tolke, som du har lyst til.


fase
K.kvist skrev den 10-08-2018 23:07:07

Hvis der så bliver bytte rundt på vaskemaskinen så det får kraft og jeg så bruger 13A 400 i værksted vil det så være en nemmer løsning eller ender vi i det samme? 

 Nej det giver ingen ændringer.


fase

https://marinelageret.dk/el-belysning-og-batterier-149/cee-220v-landstroemsstik-shore-power-system-321/cee-220v-landstroemsstik-mm-894/hpfi-relae-for-230-volt-landstroem-11752.html

Jeg var inde og søge og fandt der  her HPFI.

Vil det kunne virke hvis jeg holder mig til den nuværende løsning?

Jeg her jo strøm i værksted 220v men selvfølgelig styret fra huset. Jeg vil gerne have et hpfi relæ i mellem får at undgå alt Strøm forsvinder under ferie eller andet længere fravær fra huset så køleskab og fryser ikke tør ved fejlstrøm. Hvis det på linket er en nem løsning og hpfi inde i huset ikke også slår fra så ville det være en fin løsning 

Hvis du vil beholde det nuværende materiel i værkstedet og bruge det eksisterende kabel, skal du have et 2polet kombirelæ på 13A i tavlen, som skal forsynes før boligens hpfi.

Som dette:

https://www.greenline.dk/k/elartikl...relae-1p-n

Det er så en opgave for en el-installatør.


Elektronikteknikeren

Så du mener ikke at hpfi relæet på 220v 10A vil slå fra før hpfi relæet inde i huset?

Du bør da købe en af de kombiafbrydere, som el-mand viser i sit link, så kan du bare tilslutte dit nuværende kabel og senere skifte det ud med et femleder kabel. Har du ikke et billede af din gruppetavle, som du vil vise os.


fase

Det var udelukkende for at undgå ændring af dokumentation og andet 

Hvis det lille hpfi relæ virker var det en hurtig løsning.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis