Skur

Hejsa,

Er i gang med at lave skur, og laver hævet trægulv.

Jeg har planer om at fjerne 30 cm jord og komme sand i istedet for at der ikke skal være op mod træet. Der er 15 cm op ca. Er det fornuftigt? Har fået af vide at der så ikke kommer så meget svampesporre osv nede fra?

Vil I lukke bunden med træ? Pt har jeg planer om voilerenet i bunden for at undgå mus og rotter i isoleringen. Hvad vil I mene er bedst? Jeg tænker nettet er bedst for at have frisk luft mod isoleringen?


Takker på forhånd

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville nok bygge skuret på punktfundamenter, for ikke at have jordkontakt til træværk. Luft op til isoleringen er en god ting, men jeg ville nok lukke af med f.eks. eternitplader rundt langs "soklen". Der skal så sættes ventilationsriste i pladerne.


Søren O

jeg har bygget en del træterrasser med samme opbygning og fjernet altid ca 30 cm jord og udlægger en fiberdug, før jeg smider brædder på, du behøver ikke sand. Den ældste er ca 12 år gl og som ny nedenunder.


 

uldal skrev den 09-08-2018 09:20:17

jeg har bygget en del træterrasser med samme opbygning og fjernet altid ca 30 cm jord og udlægger en fiberdug, før jeg smider brædder på, du behøver ikke sand. Den ældste er ca 12 år gl og som ny nedenunder.

 Okay hvad holder så jorden fra at skride? Sandet er vel for at undgå jorden skrider samt at kunne dræne vandet ?? Hvorfor fiberrig?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis