Pris for genopførsel af maskinhus (Forsikrings spørgsmål)

Er igang med at skifte forsikring, assurandøren har lovet for meget  bor på et nedlagt landbrug, og dem er er forsikringerne jo ikke meget for, at lave en skarp pris på har jeg erfaret  .

Han startede med at give et tilbud på alle bygningerne til Nyværdi, det kan han så ikke få lov til, af chefen, han er gået med til stuehus til Nyværdi. 

Men har et maskinhus/værksted i mursten på 187m2 (sammenbygget med huset) der er total renoveret inden for de sidste 8år dvs. nyt betontagsten tag med nye lægter tagrender og det hele , ny støbt betongulv 2 ledhejseporte el og det hele i god stand.

I bygningen er også et værksted/fyrrum med varme i på 40m2

Assurandøren siger han er så højt oppe han kan dække nu og det er 5000kr m2 = 935,000kr i erstatning, hvis det hele skulle brænde ned.


Synes jeg har søgt google tynd nu, og er stadig i tvivl, om jeg vil kunne få genopført 187m2 muret maskinhus med stålspær incl 40m2  opvarmet værksted  betontegl tag for 5000kr m2 af håndværkere.??? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tror jeg ikke du kan..  vi fik et par tilbud hjem for 2 år siden, på tilbygning til stålhal på 150 m2 (ingen isolering / ingen værksted) med eternitplader - det kostede ved den billigste 326.000,- efterfølgende tilbud på isoleret værksted på ca. 20-25 m2 til 75.000,-

1 ledhejseport 

ingel el

altså ca. 400.000,- for 150m2 tilbygning - uden el / tilslutninger overhovedet.. (dog med tagrender)

Jeg ved godt, at det ikke er de sidste m2, der er de dyre.. men muret er meget dyrere end stålplader.. og jeg tror ikke Nordjylland er så meget billigere end Midtjylland..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja.. glemte at tilbuddet på det isolerede værksted var uden varme (bare, hvis der skulle være tvivl..) - der skulle varmen fra det eksisterende, dække det nye også..

Jeg tror det andet tilbud vi fik, var ca. 150t. dyrere.. (fra et stort firma i Århus..)

har du prøvet at indhente tilbud på det? - det kunne måske være nemmere, at tale med forsikringen, hvis de tilbud du får, ikke kan holde budgettet..

Men du skal måske kigge forsikringen ekstra efter i sømmene??  vi er ved at skifte fra Top til Alm. - og med privat og firma sparer vi ca.25% (ca. 30T !!).. Grunden til skiftet er, at det Top lover holder ikke 1cm..     vi har haft Top i +10år, og en lynskade på 40T vil de ikke dække (vi har aldrig skader ellers..) så med det vi troede vi havde dækket.. kunne vi have betalt selv, med det vi har betalt i overpris..   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har som selvbyg lavet 90 KVM for ca 5000 kr KVM med alt inklusive troldtex og fuld isoleret. Men vil tro du kan købe det for ca 8000 kr KVM.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svarene indtil videre   kom endelig gerne med flere eksempler hvis i har.

Ved sgu ikke helt hvad jeg stiller op, assurandøren virker ikke til at få længere op. ((har måske givet et for godt tilbud)) vil jo mene, at hvis maskinhuset skulle blive totalskadet, vil jeg da kunne få bygget et nyt, mener ikke det skal være GDS når det er forsikring, men synes det ser sådan ud, det tegner sig hvis 935,000kr skal kunne række  

Ja jeg er sgu også lidt skuffet over Forsikringer efterhånden, har haft GF indtil nu, havde så en tandskade i efteråret som de kun vil dække 40% af iforhold til hvad tandlægen mener der skal laves, men det afviser de.

Er så ved at skifte til Thisted Forsikring, men synes også det halter lidt allerede inden vi er flyttet helt til dem, er temlig skuffet over, at få tilbud på hele Hus/maskinhus til nypris og så de efterfølgende sætter det til en værdi. men gennaralt set er vi bredere dækket hos Thisted Forsikring end GF (hvis det holder i en skades situation)

Desuden har de sat min bil til max 30,000km årligt havde ønsket 35,000km  og vil have ekstra for at sætte det op nu   og der er rod i at flytte vores ulykkes forsikring de har kun fået flyttet 3 af os 5 i hustanden.

Så alt i alt går det skiftet, sgu ikke særlig godt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis