Hej,
Jeg har købt et hus med noget mindre arbejde der skal laves. Omkring huset er der lagt fliser for ca. 25 år siden. Jeg har vedhæftet diverse billeder, sådan at I kan se hvordan fliserne ser ud tæt på og på lidt afstand. Mig bekendt har der ikke været lavet særligt meget ved disse fliser siden de først blev lagt.
Problemet er at enkelte steder er "cementet" brudt i stykker og skal derfor tages hånd. Der er kun 4-5 steder og det største er omkring 5-6 cm i diameter.
Derudover er der på langs af udkanten på flere af fliserne en mindre vækst af mos. Jeg kan se når det regner, at vandet gemmer sig længere på disse områder af fliserne. Hidtil har jeg kun på bedste vis forsøgt at holde mosvæksten nede ved brug af en mindre metal genstand og et kemiskt materiale til at holde mos vækst væk eller nede.
Mit første spørgsmål er så hvordan jeg bedst får repareret de større områder (De fyldes vel bare op med en cement blanding?) og hvad jeg kan gøre for at slippe af med mos væksten ved kanten hos flere af fliserne (Ser ud til at det ikke er helt tæt og derfor kommer vand m.m. imellem og det er nok dette der får mos væksten i gang tror jeg?).
Mit andet spørgsmål er hvordan finder eller laver jeg en cement blanding, der kommer til at se så meget ens ud med den allerede eksisterende cement omkring fliserne? Er der sand i?
Jeg har desværre aldrig fået lov til at lave særligt meget af arbejde imens jeg voksede op, og kender derfor kun til at plante blomster, holde en græsplane og almindelig oprydning og vask af hus m.m. Jeg har ingen familie tæt på der har nogen viden om hus og have. Derfor er dette projekt helt nyt for mig med mange nye udfordringer, men jeg synes at dette ser overkomeligt ud. Jeg har forsøgt at søge på internettet og læst diverse artikler og forum, men jeg har svært med at finde lignende fliser som dem jeg skal arbejde med. Jeg ville derfor være rigtig glad for lidt hjælp.
Jeg har desværre aldrig fået lov til at lave særligt meget af arbejde imens jeg voksede op, og kender derfor kun til at plante blomster, holde en græsplane og almindelig oprydning og vask af hus m.m. Jeg har ingen familie tæt på der har nogen viden om hus og have. Derfor er dette projekt helt nyt for mig med mange nye udfordringer, men jeg synes at dette ser overkomeligt ud. Jeg har forsøgt at søge på internettet og læst diverse artikler og forum, men jeg har svært med at finde lignende fliser som dem jeg skal arbejde med. Jeg ville derfor være rigtig glad for lidt hjælp.