Pedersen13 skrev den 09-08-2018 09:10:36
Jeg har haft tryktestet ventilerne, og de åbner ved ca. 180 begge to. Jeg kører på helt ny diesel fra en dunk ved siden af, så jeg har frakoblet selve tanken. Jeg vil umiddelbart tro at føde pumpen levere en tilpas tryk, men er da lidt usikker på det?
Jeg har haft søgeblad på alle ventilerne og indstillet dem. Du har ganske ret i, at ventilløfteren sidder oppe ved ventildækslet. Jeg har fulgt dit råd, men det hjalp ikke. Det lyder nøjagtig som før, hvor jeg er sikker på, at den ikke komprimere på den ene cylinder.
Andre gode råd?
Øv, det er ærgerligt da det så formodentlig vil koste flere penge at stanner.
Nu er jeg ikke blevet helt klar over om den manglende kompression er på den cylinder der var en knækket ventilfjeder på ? Men hvis det var, er der noget der kan tyde på at enten er ventilstangen bøjet, så ventilen ikke lukker helt eller også har ventilen slået en revne i stempeltoppen. Jeg går her ud fra at cylinderen ikke er revet kraftigt og at stempelringene derfor må formodes at være hele.
Men du kan nemt tjekke om kompressionen går ned i bundkarret ved at tage proppen til oliepåfyldningen af og holde en hånd for mens du tørner motoren på svinghjulet "over" der hvor kompressionsslaget skulle ligge (begge ventiler lukket). Bliver der overtryk er der noget galt ned stemplet/ringene.
Det vil nu være nemmere om du kunne få startet motoren da du så ville kunne mærke en kraftig underkompression når den går. Monstro ikke det er et problem med ordentlig udluftning du slås med der på den gode cylinder. Tvivler på du har nogen fejl på indsprøjtningspumpen når dyserne har kunnet/kan forstøve.
Men ellers skal du sørge for at bunden af sugeledningen hænger højere end pumpen og at sugeledningen ER fyldt op med diesel.
Kan du ikke lige kommentere på ovenstående ???