Inddrage garage til beboelse - gulv

Hej,

Jeg skal til at overtage et hus med integreret garage. Den er allerede udnyttet til beboelse, men med det oprindelige betondæk i garagen - sjusket :)

Det vil jeg gerne lave om. Den væg der er sat op, hvor porten før var, pilles ned og vi får den muret rigtigt op.

Spørgsmålet går på gulvkonstruktion. Der er cirka 30 centimeter at gøre godt med, op til kanten af gulvet i resten af huset.

Jeg går ikke ud fra der er nogen former for dampspærre i det eksisterende gulv.

Umiddelbart ville jeg lave det oven på det eksisterende terrændæk, noget i retning af:

- Kapillarbrydende lag 150 mm.
- 50 mm. isolering
- Betondæk
- Fugtspærre
- Gulvvarme
- Lamelparket

Er der nogen problemer i ovenstående måde at gøre det på, eller er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at grave dybere. 50 mm isolering er alt for lidt. 300-400 mm må være normen i dag. Når en garage inddrages til bolig skal den opfylde de nye krav til isolering. 


Søren O

Måske det er en mulighed at lave et svømmende gulv, så får du plads til min. 250 mm flamingo.

Men jo nok en rimelig overskuelig opgave, at banke det gamle gulv op og grave ud, og lave det på traditionel  vis.


Vi prøver igen, i morgen --

Den er da ikke lovlig? Hvis du har købt det, som om det skulle være lovligt - så er det da sælger, der skal fikse det??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har lige undersøgt det lidt videre og lige nu indgår den ikke i beboelsesarealet, til trods for den er tegnet ind som værelse på plantegningen. Den er vel så et disponibelt rum i realiteten. Så, hvis den skal med ind som beboelse skal BR15 vel overholdes og gulvet dermed op


 

Annonce

Jeg ville undersøge det nærmere - og hvis den indgår i salget som beboelse - så må sælger finde muldvarpen frem ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du alligevel vil have porthullet muret om, er det en smal sag for en Bobcat at tage det gulv op. Jeg vil vædde to håndvarme dåseøl på, at der bare er stabil og klaplag. Du får utroligt meget mere hus, hvis du gør det i bund. Husk radon-dug.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis