Dimensionering af bundrem og isolering

Jeg skal have bygget et skur i have og undre lidt over fundamentets udformning og dimensionering. Skuret er på 3,3 x 3,3 meter og med 200 mm isolering i væge og tag. Jeg har egentlig tænkt mig at konstruere det som vist på tegningen, hvor den ydre bundrem er 45 x 195 trykimprægneret og strøerne er i 45 x 145, klodset op på midten og fastgjort med bjælkesko. Det giver plads til 145 mm isolering, men jeg kunne godt tænke mig at få 200 mm i gulvet. Spørgsmålet er så om en bundrem på 45 mm er nok eller om jeg skal bolte 2 stk. sammen så min bundrem bliver 90 x 195. Så kunne jeg læggen en 90 x 50 ovenpå og opnå den ønskede isolering. Den anden mulighed er at beholde den skitserede konstruktion og bygge en ramme ovenpå, hvor jeg lægger 45 mm isolering. Selve isoleringen har jeg tænkt mig at lægge på hønsenet.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan lægge en halv meter isolering i, men det hjælper ikke meget hvis det ikke er lufttæt. 

Jeg vil foreslå dig at beholde din rem på 45*195 og dine mellemstrøer på 45*170. 

Under mellemstrøerne på langs skruer du et 25*100 forskalling på, så det danner underlag for en 12mm tagx-finer der bliver skuet fast ned i forskallingen. Herefter fuger du langs alle kanter og putter 170 mm ISO i. Så er dit skur luft-, muse-, og kryb-fri nedefra. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svaret, det tænker jeg med ind i min konstruktion.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis