Slibning af betongulv

Jeg har i selv støbt et betongulv i mit skur, som jeg må erkende ikke ligefrem har fået den bedste overflade. Tanken er at det skal males med epoxy, men først skal det lige have en nogenlunde plan overflade. Til det tænker jeg at slibe med en betonsliber, hvilket jeg ikke har nogen erfaring i, men mon ikke det går. Der er anvendt 0-16 mm støbemix, hvilket gav en ret grov beton, der i bagklogskabens lys nok også gjorde det svært at få en ordentlig overflade.

Spørgsmålet er hvad en betonsliber gør ved de relativt store sten i betonoverfalden. Sliber den stenene eller er der risiko for, at den bare river dem løse og efterlader huller i overfladen? 

Jeg håber nogen af jer derude kan hjælpe med jeres erfaring :-)


Mvh René


/Renso
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har støbt et betongulv som jeg fik et firma til at lægge ud for mig og det var ret lige, umiddelbart havde jeg ikke tænkt mig at slibe det. Jeg vill imidlertid gerne male det med epoxy og blev derfor anbefalet at slibe det da der lægger sig et slamlag oven på betonen som ikke er særlig holdbart og derfor ikke særlig smart at male ovenpå. Jeg lejede derfor en betonsliber, en stor djævel der nok vejer omkring 75 kg, og gik igang. På trods af den høje vægt var den ret nem at styre og de 55 m2 var slebet på under 30 min. Resultatet rar rigtigt flot, meget glat og plant gulv. Der var ingen sten der var revet løs, de var bare slebet ned i niveau. Det eneste problem var at det støver helt vildt. Jeg havde sat en alm. værkstedsstøvsuger på og det var ikke nok, der skal noget større til hvis du skal undgå for meget støv, men det her var et værksted så det var ikke det store problem.

Tak for input, perhans. Det var netop den slags input jeg håbede på at høre. Jeg tror bare jeg må springe ud i det og prøve :-)


/Renso
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også