Erfaringer søges - Dryppende VOLA sæbepumpe. Kan det fikses?

Hej LDS'ere,

Jeg er den (u)heldige ejer af 3 styk VOLA T10JR sæbedispensere. De er superflotte, men har desværre den fejl, at de skal serviceres hvert 3-5 år. Dvs. sæbedispenseren bliver utæt og drypper sæbe på gulvet. Man køber så et servicesæt og udskifter gummiringe mm. - Nu er problemet så, at fordi det ikke er så let at udskifte / få tæt, så har VOLA besluttet ikke at sælge servicesættet mere. Så nu er jeg nødt til købe hele den nederste del for 1000+ kr. Dette er selvfølgelig noget godt gammeldags l... Hvem ønsker sig en pumpe der brænder ned hvert 4 år og som skal have en del til 1500,- (vejledende pris) når en hel ny pumpe koster 2400,-???

Det svarer jo til at man køber en Porsche til 2 mio som skal have skiftet motoren som koster 1.2 mio hvert 4 år.......

Så, er der nogen af jer der har erfaringer her? Kender i et sted man selv kan købe de rigtige O-ringe og selv lave et servicesæt. Måske kender til en fedttype der kan holde den tæt.

Vh Claus

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rodehouse skrev den 06-08-2018 10:39:52

Hej LDS'ere,

Jeg er den (u)heldige ejer af 3 styk VOLA T10JR sæbedispensere. De er superflotte, men har desværre den fejl, at de skal serviceres hvert 3-5 år. Dvs. sæbedispenseren bliver utæt og drypper sæbe på gulvet. Man køber så et servicesæt og udskifter gummiringe mm. - Nu er problemet så, at fordi det ikke er så let at udskifte / få tæt, så har VOLA besluttet ikke at sælge servicesættet mere. Så nu er jeg nødt til købe hele den nederste del for 1000+ kr. Dette er selvfølgelig noget godt gammeldags l... Hvem ønsker sig en pumpe der brænder ned hvert 4 år og som skal have en del til 1500,- (vejledende pris) når en hel ny pumpe koster 2400,-???

Det svarer jo til at man køber en Porsche til 2 mio som skal have skiftet motoren som koster 1.2 mio hvert 4 år.......

Så, er der nogen af jer der har erfaringer her? Kender i et sted man selv kan købe de rigtige O-ringe og selv lave et servicesæt. Måske kender til en fedttype der kan holde den tæt.

Vh Claus

 

 

Rodehouse skrev den 06-08-2018 10:39:52

Hej LDS'ere,

Jeg er den (u)heldige ejer af 3 styk VOLA T10JR sæbedispensere. De er superflotte, men har desværre den fejl, at de skal serviceres hvert 3-5 år. Dvs. sæbedispenseren bliver utæt og drypper sæbe på gulvet. Man køber så et servicesæt og udskifter gummiringe mm. - Nu er problemet så, at fordi det ikke er så let at udskifte / få tæt, så har VOLA besluttet ikke at sælge servicesættet mere. Så nu er jeg nødt til købe hele den nederste del for 1000+ kr. Dette er selvfølgelig noget godt gammeldags l... Hvem ønsker sig en pumpe der brænder ned hvert 4 år og som skal have en del til 1500,- (vejledende pris) når en hel ny pumpe koster 2400,-???

Det svarer jo til at man køber en Porsche til 2 mio som skal have skiftet motoren som koster 1.2 mio hvert 4 år.......

Så, er der nogen af jer der har erfaringer her? Kender i et sted man selv kan købe de rigtige O-ringe og selv lave et servicesæt. Måske kender til en fedttype der kan holde den tæt.

Vh Claus

 

 Er du blevet klogere, for vores husstand har samme problem

Jeg har læst, at man skal sørge for at sæben er tyndflydende - ellers opstår der problemer...... faktisk stod der at man skulle tilsætte vand..

OK. Tak for input. De er bare allerede utætte, så jeg skal lige have skiftet pakninger først, inden jeg fylder tyndtflydende sæbe i   

Vi havde samme problem. Vola anbefalede at vi skyllede dem godt igennem med varmt vand så sæberester, der forhindrede ventil i at lukke, blev skyllet væk (jeg afmonterede sæbedispenser for at gøre). Det hjalp.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis