Fliser i skur, hvordan gør jeg det rigtigt?

Hej alle

Jeg har skærver (på stabilgrus) i mit skur, men ville gerne have noget andet. Først var min tanke at grave ned, lægge fliser -> strøer -> trægulv, men så blev jeg bange for at komme for langt under jordniveau (?), hvis jeg skal ca 20-25cm ned i forhold til jorden udenfor skuret. 

Jeg tænker derfor kun at lægge fliser. Men er der noget jeg kan lægge ovenpå/under for at hindre fugt lidt? Kan jeg lægge sådan nogle her ovenpå: https://www.biltema.dk/fritid/haven/gulvplader/gulvplader-1-m2-2000039840

Foreslag er velkomne!! Tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan lyder dette: 

Stabilgrus -> dampspærre -> fliser

Hvad bliver der egentlig af fugten der bliver stoppet af dampspærren? Breder den sig sidelæns, til omgivelserne....eller hvordan? 


Jeg har en træ garage med et uisoleret betongulv, der er opbygningen stabilgrus, damp spærre og beton, og ingen sokkel. Det fungere fint og har en meget tør garage. (væge og loft er isoleret med 100 mm)

Så opbygning med stabilgrus dampspærre, og fliser vil da helt sikkert også fungere. Men vælg en kraftig dampspærre så den ikke gnaves i stykker af fliserne, læg evt noget fiberdug oven på dampspærren, for at beskytte den.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar Je_ns. Det tror jeg, du har ret i.

Frygter dog lidt, at det bliver svært at få det hele til at ligge plant til sidst. Og så er der måske også en risiko for, at fliserne (40x40x5) skrider på dampspærrens (og evt fiberdugens) glatte overflade.

Men altså. Det er jo bare et skur. Så det behøver ikke være perfekt. Bare man ikke går og falder over fliserne er det fint.

Når man tager en flise op ser det sådan her ud. ​
Der er ikke større risiko for at fliser glider end ved traditionel opbygning hvor de ligger på sand. 
Hvis man har en indkørsel hvor der f.eks. kommer lastbiler med boogi baghjul så kan det forskubbe fliser, Men i et skur hvor der er jord eller sokkel på sider af fliselaget så flytter de sig ikke. Og det også selv om du skulle afholde party derinde med dans osv. 
Det er en fordel at gulvhøjde er lidt nede. Hvis du bruger plantekasser så kan tomater og især agurker meget nemt nå op til taget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis