Batteri aflader

Vga explora aflader batteriet. To dage efter opladning vil den ikke starte med el-starteren. Det kan måles 10.5 volt på batteriet. Hvordan kan jeg måle hvorfor batteriet aflades?


Mvh. Jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
janjen2730 skrev den 06-08-2018 08:18:13

Vga explora aflader batteriet. To dage efter opladning vil den ikke starte med el-starteren. Det kan måles 10.5 volt på batteriet. Hvordan kan jeg måle hvorfor batteriet aflades?

 Det kan du med et Amperemetet eller milliAmperemeter mellem batteriets minus pol og stel, uden stelkablet påskruet batteriet. Så kan du med motoren stoppet tage ledningerne (stikkene) fra hinanden et efter et og dermed finde ud af hvor forbrugeren er.

Men jeg har dog en lumsk aning om det er ensretteren (kaldes også spændingsregulator i scooterkredse) der har set sine bedste dage og der derfor ikke lades på batteriet. Det kan du normalt se ved der ingen strøm trækkes når du måler som før beskrevet. Ligeledes stiger spændingen normalt heller ikke over batteriet når der gives gas på motoren.

Normal ladespænding er over 14 volt på batteriet når det er ved at være fuldt opladet.

Håber de skrevne ord hjælper dig videre.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif

Målingen viste ingen ladning. Jeg tog frontskjoldet af og fandt spændingsregulatoren. To ledninger var iret og knækket. Jeg har købt en ny regulator (datteren vil ikke have splejset kedninger i sin knallert) så nu virker den.

Mange tak for dit svar.

Mvh. Jan


Mvh. Jan
janjen2730 skrev den 07-08-2018 08:46:17

Hej Leif

Målingen viste ingen ladning. Jeg tog frontskjoldet af og fandt spændingsregulatoren. To ledninger var iret og knækket. Jeg har købt en ny regulator (datteren vil ikke have splejset kedninger i sin knallert) så nu virker den.

Mange tak for dit svar.

Mvh. Jan

 Det er skønt det var relativt nemt for dig at finde fejlen. Tak for tilbagemeldingen.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Sådan en Explora er nok det værste lort jeg nogensinde har købt   Men den var billig..

Mvh.

Mikkel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis