Kan jeg forstærke denne bjælke?

Kære alle,

Jeg har revet loftet ned i kælderen og skal nu til at isolere og efterfølgende sætte nyt loft (fermacell) op mellem strøerne. Jeg er dog løbet ind i et problem. 

Billedet er taget nedefra og op i kælderen. I kigger altså på bagsiden af gulvbrædderne. I stueetagen er der gang/entre. Problemet er, at gulvet i stueetagen er begyndt at knirke noget så voldsomt efter jeg har fået pillet loftet ned. Det er strøen i højre side, der er problemet. Jeg fik det egentlig løst ved at få lagt en ny overligger på, som I også kan se på billedet. Der fik jeg presset den godt op med soldater, men det må efterfølgende have givet sig igen - i hvert fald er det begyndt at knirke igen. 

Mit spørgsmål er derfor: Hvad kan jeg gøre? Jeg vil meget nødigt ud i at skifte strøen, så det skal gerne være en anden løsning end den. Ydremere skal jeg som nævnt have loftet op mellem strøerne, så jeg har maksimalt 100mm at gøre godt med, hvis der skal smækkes noget på siden af strøen.

Bh Thomas

 


 


Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvis det er et massivt gulv du har i stueetagen, ville jeg lægge mig på knæ og med en kørner undersænke sømmene med et par slag. ca 1 meter ud på begge sider.


 

Er du sikker på hvad problemet er? Hvis det bare er gulvbrædderne der sidder løse så skal du, som uldal siger, bare sømme dem efter (evt. give dem skruer og nogle propper). Men hvis det er strøen der giver efter så er det lidt værre, hvis du altså vil have synlige bjælker i kælderen. 

På billedet ser det ud som om der går en stump væg lidt ud på siden af strøen, det kunne mæske være en ide at tøjre strøen til den væg, f.eks. med en gevindstang, så spændet på strøen bliver lidt mindre og den bliver lidt stivere?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis