Snyde vandskuring med mursten mønster på gipsvæg...

Snyde vandskuring med mursten mønster på gips væg. Hvordan gør man. Og kan man selv lave en blanding der holder..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke selv lavet det, men jeg har da et forslag.

Spartel et 1-2 mm tyndt lag fliseklæb ud på gipspladen. Lav murstensmønster inden fliseklæben hærder. Efter hærdning vandskurer du oven på. Du kan købe en weber vandskuringsmørtel. Den koster ikke alverden og du skal ikke bruge meget.

Hvis du har mulighed for at bruge fibergips i stedet for, så håndterer det fugt bedre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hvis du med en overfræser, laver spor som en murstensfuge 3 mm ned i gipspladen, kan du først male det hele med en blanding af strandsand og en billig maling, brug en stor, stor pensel eller bedre en kalkkost i bløde strøg. Lad det tørre et døgn og overmal med d en bedste vægmaling du kan få. det holder mange år.

Blandingen bør testes med små stykker plade, for at finde balancen mellem sand og maling. Så kan du skalere blandingsforholdet op.

Jeg har set en murer lave det nummer, men det var på porebeton / mulitiplade. Så han lavede et rigtigt pudselag.

Han havde lavet et bræt med udsavede huller som en tandspartel.  Tænderne var så 12-15 mm og "huller" 55 mm Så kan man trække den vandret efter et styre bræt. De lodrette ligesådan men så skal "tandspartel " kun have "tænder for hver murstens længde. Den skal så flyttes Som forbandt nu er for hver vandret række. Når du ligesom har nogenlunde tegningen på væggen laver du finish med en fugeske eller med fingeren. 

Jeg vil nok tro at sandspartel er bedre/nemmere end fliselim, men har aldrig prøvet det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Skalflex laver et produkt der kan netop det du efterlyser.
Jeg ahr dog ingen erfaringer med det...
https://skalflex.dk/UserFiles/Brochurer/Murstenmoenster_web.pdf

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også