Yderdør og vindue kan det samles?

Hej folkens 

Jeg ved ved ikke helt om mit spørgsmål er helt ud i hampen, men jeg vil prøve at forklare vores problem Og mine tanker ang. En nye kælder dør i vores nye hus. 

Min kone og jeg har lige købt et hus fra 1964 og vi er helt forholdsvis nye gør det selv folk, men med blod på anden og selvfølig er vi også interesseret i at få vores penge til at rakke så langt i vores renovering. 

Problemet er følgende. 

I kælderen har vi en kælder dør/port ser skal udskiftes. Målene er b. 225 og H. 206 og som jeg har undersøgt er bredden af hullet uden for hvad der kaldes alm standard  mål på nye døre som Max er b. 210 cm lige meget om vi snakker om dobbelt dør, dør med vinduepati og osv.. Og så bliver det rigtigt dyr at få lavet en dobbelt dør på specielt mål . Men så fik jeg en ide at kikke på brugt døre og vinduer.men er det overhovedet muligt at samle en dør og et vindue så det endeligt bliver til en dør med vindueparti, så den passer i vores dørhul. Jeg er godt klar over at den dør og det vindue jeg finder skal have sammen mål i både højde og karm tykkelse,men kan man samle dem. 

Eller er der et tricks til at få en alm standard dobbelt dør på. 210cm i bredden til at passe i hullet på de 225? 

Jeg håber det giver mening, jeg har vedhæftet nogle billeder. 1 at den gamle dør som skal. Udskiftes og 2 billeder af et eksempel på en dør og et vindue jeg havde forestillet mig man kunne samle. 

På forhånd tak Brian 


Venlig hilsen Brian "kokken" 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Venlig hilsen Brian "kokken" 

Hej Frank 

Jeg havde fået at vide de var dyre, men jeg kunne jo lige prøve at spørge på priserne 🤗

Iden med at købe brugt er nu fristende når jeg tænker på priserne. 

Er der andre ting  jeg skal være opmærksom på? 



Venlig hilsen Brian "kokken" 

Brugt er skam i mange tilfælde fint, endnu bedre er at købe næsten ligeså billig overskudsproduktion/fejlmål, for så har man ofte 5-10 års garanti på elementerne.    

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis