Loft med revner

Hejsa, jeg er flyttet ind i en lejlighed, hvor loftet efter et års tid har slået en del revner. Jeg tror, at det er pga en del fugt, som kom i forbindelse med en ydervægsreperation, men er ikke sikker.

Jeg ved hverken, om det er tapet, gips eller noget tredje, og om man selv kan spatle eller om jeg får brug for professionel hjælp. Kan nogen genkende problemet og har tips til gæt på materiale og reparationsmuligheder?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbart ligner det fugtskadet gips - så er den bedste løsning at skifte. Ellers kan alt det løse fjernes og "tapetseres" med glasvæv/filt el.lign..  -  men hvor længe holder det så? Hvad siger udlejer ?? 


 

Hej tak for svar Jamen det er faktisk ejerlejlighed, så jeg skal selv have det fixet, via forsikring eller egen lomme. Så jeg er i tvivl om hvad “minimumsløsningen” er og hvordan det nemmest kommer til at se pænt ud.

Ligner nu mere et pudset loft hvor der er malet direkte på kalken


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

det er ikke gipslofter/vægge men et gammel pudset loft hvor malingen er krakeleret og nej din forsikring dækker IKKE dette er alm vedligehold. 

Kan det tænkes at hele herligheden har fået en salgs lakering lige inden du købte. Og som skrevet højere oppe, malet med noget forkert.  


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce

Hej, jeres bud lyder meget sandsynelige! Mange tak Jeg hælder til, at det er et tyndt lag malet puds, som er krakeleret, siden man i én af revnerne kan se et 2 mm lag, som er "gået op". Hvis nogle har bud på, hvordan jeg eller en håndværker kan fixe dette, er det mere end velkomment God aften og tak for hjælpen!

Hvis det ender med gør-det-selv, så ville jeg leje en giraf-sliber og slibe loftet. Derefter rullespartel (nemt for os glade amatører). Endnu en gang slibning, derefter filt for at armere. Akrylfuge og så maling.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også