Gulvvarme, uden at banke beton op.

Hvis jeg vil lave en anden løsning med gulvvarme uden at skulle banke gammel beton op. hvad er bedst?

Støer
Rockwool
dampspærer
25 mm. Gulvarmespånplade DLH til 20 mm. slange
varmefordelingsplade
20mm slange
Laminatgulv

Hvad er bedst og bruge?
30 mm. Jackopor EPS Gulvvarmeplade til 20 mm. slange
https://gulvlageret.dk/plader-til-gulvvarme-402/30-mm-jackopor-eps-gulvvarmeplade-til-20-mm-slange-p12302#rel-id-2

vs

Novopan gulvvarmeplade 25 mm. til 20 mm. slange
https://gulvlageret.dk/plader-til-gulvvarme-402/novopan-gulvvarmeplade-25-mm-til-20-mm-slange-p17432

Eller noget helt 3 opsætning? :)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Begge er lige gode, men det springende punkt er isolering mod terræn. 

Hvor meget Rockwoll har du tænkt dig, og hvor meget isolering er der under eksisterende beton?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg sidder med energimærke rapporten ;

Terrændæk er udført af beton med slidlagsgulv. Gulvet er isoleret 50mm under beton

Nuværende energi mærke E

Energimærke efter renteable besparelse forslag C

- der er ingen krydbekælder.

Hvad har jeg af muligheder 

Din energirapport ligner til forveksling beregninger enhver kan foretage ud fra standardoplysninger. Med andre ord - den er ikke pengene værd, fordi mærkningen er politisk uden praktisk værdi.

I stedet for at fokuserer på energimærket, bør du se på de årlige varmeudgifter.

Du har to muligheder:

1: Anlæg gulvvarme oven på eksisterende betongulv. Om du isolerer med 50mm eller 0mm er underordnet. Varmetabet er enormt uden komforten øges nævneværdigt..

2: Hug betongulvet op og isoler 400mm når du alligevel svinger skovlen. Nu kan det mærkes både på komforten og varmeregningen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg hælder dog til 2. når det bliver lagt på den måde hehe
nu snakkede jeg med en anden idag, han nævnte at man kunne få noget højisolerende, der fyldte langt mindre, og isolerede bedre. er det noget du har kendskab til?

Annonce

De dukker med mellemrum "mirakelmidler" op som skulle isolerer helt fantastisk ud fra lige så fantastiske teorier.

Desværre - termodynamikkens 1. lov gælder stadig   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

De der super isoleringprodukter. Det er da mærkeligt de ikke er mere udbredte. Få nu det gulv op eller glem projektet.


 

Kooltherm K3 er sådan et produkt. Og grunden til at de ikke mere udbredt skyldes den meget høje kvadratmeterpris.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kingspan er ikke et mirakel, som ændre på at man slipper for at grave ud! Omend det næsten halverer gravearbejdet.

Men det er næppe rentabelt at bruge! Det koster ikke meget at grave lidt ekstra af, når man er igang.


Rantzau. Termodynamikkens 1 hovedsætning omhandler ikke termisk ligevægt! - men det lyder godt


/K

Jeg har lavet den løsning som du snakker om her Bitkit, og jeg syntes det er ærgerligt at det altid bliver fulstændig skudt ned herinde. Hvis man er omhyggelig med sin isolering så kan det godt lade sig gøre at lave det med et fornuftigt resultat.

Jeg har lavet en god og tæt kant isolering og så er der ellers lagt helt almindelig rockwool ud mellem og under strøer på 70mm i forbandt og skåret pænt til rundt om bæringer på strøerne.

Jeg har fået en kanon løsning føler jeg selv, med super komfort, har et enkelt stort vinduesparti hvor der i de koldeste tider lige er lidt fodkoldt de første 10-15 cm ellers virker det super overalt, og har ikke kunne se nogen stigning i mit mwh forbrug overhovedet. Nedenfor er der tal for 2015-2018 i 2013 og 2014 brugte jeg hhv 23 og 21 mvh.

Gulvet er lavet af to omgange halvdelen er lavet i 2014 og den anden halvdel i 2016.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis