påhængsmotor: Tohatsu 3.5 Hk 4 takts påhængsmotor

Hej Alle

Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har en tohatsu 3.5 hk som er begyndt at drille lidt.

jeg kan tænde den i første hug, den holder tomgang og jeg kan give den gas i neutral uden problemer men lige så snart jeg sætter den i gear kan den sætte ud og når den ikke gør det men køre videre så virker det som om den ikke rigtig tar fat som om den sætter lidt ud, ved maks gas køre den nærmest kun halv styrke.??

Håber i kan hjælpe 


Mvh


Ozzy
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det et problem der pludselig er opstået, og har motoren kørt fint imens du har haft den ?

Mit bedste bud er den trænger til at få renset karburatoren, har du skiftet tændrør for nylig?


Vi prøver igen, i morgen --

Prøv lige at tjekke oliestanden.

Et nyt tændrør er jo et billigt forsøg, som ofte hjælper på problemer på de små motorer.

Men synes det lyder som om den får for lidt benzin, har du sikret dig at tankudluftningne fungere som den skal? Er der en benzinfilter så prøv at rens det, samt tøm karburatoren for benzin, hvis der er en bundskrue, og lad gerne benzinen løbe lidt, så evt skidt og vand kommer ud.

Men ellers tror jeg det er karburatoren der trænger til en rensning.

Det lyder jo som om der er justeret korrekt, når den lige har sejlet uden problemer.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej je_ns igen 

Så fik jeg skiftet tændrør, motor olie, gear olie, renset benzin filter og kaburator og nu spiller den bare igen 😀 men den vil ikke holde tomgang nu?


Mvh


Ozzy

Når du har haft karburatoren renset, kunne det jo være noget der lige skal justeres.

Først blandingsskruen til tomgangsblandingen, en lille fingerskrue med en fjeder på, kender ikke lige din motor, men som regel skal den skrues i bund, og så skrues 1½-2 o/m ud, som grundindstilling, så kan du justere lidt derfra.

Det kan også være det er tomgangen der skal hæves lidt, til omkring 800 o/m


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis