Udskiftning af Magneventil i Vestfrost vaskemaskine

Hej :) 

Min Vestfrost vaskemaskine lækker vand, og jeg har fundet frem til at det er magnetventilen som er utæt (der drypper vand fra den når vaskemaskinen tager vand ind). Desuden tror jeg den er røget helt uanset, da den heller ikke regulerer vandet den tager ind. Den tager en masse vand ind og fylder hele tromlen, indtil jeg lukker for vandet igen på ventilen på selve røret i væggen. (jeg er lige flyttet og ville sætte vaskemaskinen til - den har også lækket før, men troede bare det var en utæt pakning - at den fylder hele tromlen er så ikke sket før nu her efter flytningen).


Problemet: jeg har forsøgt at finde en ny magnetventil her på nettet jeg kan købe som reservedel, så jeg selv kan skifte den. Jeg kan dog kun finde en til 380 kr, som ser ud til at være original del. Men jeg kan også finde noget, der ikke ser ud som om det er original del, til 130 kr. Er der nogle af Jer som ved, om det er OK at bruge uoriginale dele, til sådan en vaskemaskine? ...jeg har aldrig skiftet dele i en vaskemaskine før, så ved ikke hvordan det er med sådan nogle. Det skal siges at jeg er studerende på SU, så vil selvfølgelig helst spare hvor jeg kan :D 


Vaskemaskinen er købt brugt for et år siden, og ved ikke helt hvor gammel den er. Men det virker desværre som om der ikke er super mange steder at købe reservedele fra, til netop Vestfrost vaskemaskiner.

Model: Vestfrost AWM 1000/5

På forhånd tak for hjælp og svar! :D 

Hilsen Rikke


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Når jeg har haft brug for dele til vores vaskemaskine, har jeg købt hos nettoparts.dk. de er flinke hvis man ringer og snakker med dem. Nu ved jeg ikke hvor du kan få den uoriginale ventil, men der skal stå ved den at den passer til netop din maskine. Ellers ville jeg købe den originale. Den jeg kan søge frem ved nettoparts er ikke lige til den model du har men ligner det billed du har indsat. I den situation ville jeg ringe til dem. for at være sikker. Det er jo noget bøvlet at skulle sende tilbage igen


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg har med held fundet en ventil fra en anden defekt vaskemaskine der kunne bruges. Det kostede 0.

Der kan være en smule tilpasning i at få ventil til at sidde fast i hullet i bagpladen, men det kan sagtens lade sig gøre...

Har også repareret en ventil med succes... Fjern elektronik og læg resten i eddike weekenden over... Prøv evt. med trykluft i begge retninger for at løsne ventilen... Den virker som en drøm herefter.


 

Tak mdn! ...det ku være jeg lige skulle afmontere først ja, og se om jeg kan se hvordan den lækker, om det bare er kalket til eller hvad det er

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis