Ny beklædning på gasbeton i garage?

Hej,

Vi har købt et hus hvortil der er en gammel men anvendelig garage. Indervæggen er af gasbeton. Den har været pudset op, men er begyndt at afskalle totalt. 

Vil gerne gøre garagen lidt mere anvendelig og lidt mere ordentlig. Den behøver umiddelbart ikke blive isoleret, da jeg også har et stort tilstødende skur som er isoleret.

Hvad kan jeg gøre med væggen, efter jeg har fjernet alt det ødelagte puds? Kan jeg blot skrue nogle plader på, fx OSB, eller skal den pudses op igen? Kan godt bruge en boremaskine, men er ellers lidt en novice i gør-det-selv regi (indtil videre:))

På forhånd tak!

Mvh Michael 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke med beklædningen.. (tror du skal have nogle lister op, så der bliver minimum 20 mm luft mellem pladerne og muren.)

Det er ikke gasbeton, men derimod leca blokke du har, de er nemme at bore i.

Var det mig ville jeg pudse dem om igen...


Vi prøver igen, i morgen --

Det er sjovt hos mig ser det ud på stortset samme måde, der er murpap ovenpå andet skifte og pudsen skaller af flere steder nedenunder som du så fint viser på dit billede. Jeg overvejede faktisk at pudse op med noget sokkelspuds vandtæt fra skalflex eller tilsvarende.

je_ns skrev den 02-08-2018 13:04:29

Ved ikke med beklædningen.. (tror du skal have nogle lister op, så der bliver minimum 20 mm luft mellem pladerne og muren.)

Det er ikke gasbeton, men derimod leca blokke du har, de er nemme at bore i.

Var det mig ville jeg pudse dem om igen...

 Ah ja, det er selvfølgelig leca blokke og ikke gasbeton - sagde jo jeg var novice Er det ift. fugt, at du mener der skal være nogle lister mellem plader og væg? Tænker at oppudsning er lidt mere omstændigt, men er det til at gøre, selvom man ikke er super handy?


puggie skrev den 02-08-2018 13:56:46

Det er sjovt hos mig ser det ud på stortset samme måde, der er murpap ovenpå andet skifte og pudsen skaller af flere steder nedenunder som du så fint viser på dit billede. Jeg overvejede faktisk at pudse op med noget sokkelspuds vandtæt fra skalflex eller tilsvarende.

 Har du murpap ovenpå dine leca blokke? Hos mig skaller det helt vildt, og det er nærmest bare at puste på væggen før der falder mere af. Så hvis det skal pudses, tror jeg jeg bliver nødt til at fjerne alt det eksisterende før jeg lægger nyt ovenpå, for det virker ikke til at det binder så godt på væggen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis