Hængekøje på hul trævæg

Jeg vil rigtig gerne hænge en hængekøje op ude på min altan. I den ene ende kan jeg bruge et solidt gelænder til ophæng, men i den anden ende er jeg nødt til at finde en løsning. Væggen er en hul trævæg på et par cm tyk. Silvan kunne ikke hjælpe mig. Er der nogen her der kan komme med en smart løsning?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke tage et billede af både rækværk og væg og vedhæfte dem på dit næste indlæg. Ellers er jeg ræd det bliver rent gætværk, der i uheldigste fald kan udmønte sig i en øm rumpet/ryg og i værste fald et "flot" kraniebrud !!!

En hængekøje skaber et meget stort træk i fastgørelsespunkterne. Derfor skal man passe hulens på.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er der plads til en af de fritstående hængekøjer, så ville det være det nemmeste. Din trævæg tror jeg ikke holder.


fase

Desværre ikke nej, derfor håber jeg på en anden løsning..

Hvis hjørnet på billed 1 er metal, kan du få en smed til at lave en forbindelse mellem metalhjørnet og håndlisten på billed 2 hvor hængekøjen kan fastgøres.

På den anden side ligner trævæggen ikke et stykke danefæ. Måske kan du fjerne brædderne. Monterer en solid krog i murværket, og opsætte ny trævæg.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Mange tak for svar, og godt bud! Men det er lejelejlighed, så det går ikke desværre

Et stk malet 21 mm x-finer 15 *45 cm monteret på tværs på din beklædning med monteringslim og skruer, øsknen til hængekøjen fastgøres midt i denne plade. 

Hurtigt, nemt og billigt 🤤

Pladen skruer du af og fjerner limrester hvis du skal fraflytte

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det lyder som en mulig løsning! Og det mener du godt kan holde en hængekøje? 

Hvor mange skruer ville du bruge for at sætte pladen fast? Og evt. hvilke?

Du skal kigge nøje på din beklædning. Der hvor der er sømmet sider der en lægte bagved. Hvis et par af dine skruer til denne plade kunne komme ind i lægten så ville det være ekstra godt. 

Ellers skal skruer altid have en længde så de får fuld bid med gevindet i pladens tykkelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også