Søm/Dykker/Stiftpistol - Forskel?

Hej

Jeg er på jagt efter en dykker/stift/søm pistol, men er lidt i tvivl om forskellen og hvad man får brugt mest hvis man skal renovere et hus inden i.

Det må gerne være blandt Makitas modeller da jeg i forvejen har en del af deres værktøj.

Håber i vil tage jer tid til at forklare mig forskellen på den og hvad jeg nok mest får brug for.

Tænker lidt en 18GA maskine da den vel kunne bruges til alt fra fodlister, skyggelister, gerigter og dør indfatning.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som du næsten selv har skrevet så er den store forskel hvilken størrelse søm de skyder med. En sømpistol skyder med store søm og bruges typisk til at sætte forskalling op med, sætte lægte på et tag, lave skillerum, hvis du laver det i træ og den slagt. en dyk/stift pistol bruges til mindre søm til gerigter, lister, fodpaneler osv. Så hvilken pistol du skal købe kommer an på hvad det er du skal lave. Ofte vil man have to eller flere, en til dykker og en til søm.

Og så er der det med drivmidlet. I gamle dage kørte sådan nogen på trykluft, men nu kommer der flere og flere på el (batteri), jeg har ikke selv prøvet nogen på el men jeg har hørt at de (Dwalt) er ret gode og så flipper man jo for den larmende kompressor og den stive strykluftledning, som nogen gange kan være en bitch.


Jamen det er mest skyggelister og fodlister jeg regner med at bruge den til. Evt til at samle lidt gør det selv reoler og lign. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis