Sound setup til Smart home

Hej fantastisk forum  .

Jeg mistede min trofaste surround-forstærker til en (god) fest for et par uger siden, og er begyndt at planlægge hvad jeg skal have i stedet. Jeg er blevet mere og mere hooked på, at det ikke skal være endnu en klassisk forstærker-løsning, hvis jeg kan undgå det.

Jeg har et godt Android TV, jeg bruger Google Music som streaming service, alle telefoner i hjemme er Android, og jeg har lige købt en Google Home enhed, som jeg hurtigt bliver mere og mere glad for. Google er altså de teknologier jeg satser på. Jeg har også indset at det oftest er YouTube (også Google) der bliver taget i brug når vi holder fester (når det ikke er Google Music), og med de kommende tiltag på YouTube er jeg sikker på at min investering skal understøtte dette i de kommende år.

Mit ønske: At få et lydsetup (gerne 3.1 - To front, en center og an sub), som er standard lydafspiller for mit TV, og som kan styres med Google Home. Hvis styring med Google Home ikke er muligt, så ser jeg gerne at det står på standby til jeg tænder TVet, og derefter automatisk fanger outout derfra. Jeg har ikke brug for surround sound (5.1 eller 7.1), da aldrig for menneskepenge bliver så godt som i biffen, så er stærk stereolyd, med god gengivelse af stemmer fra TVet (center) og en stærk bas er det jeg vil have.

Mit spørgsmål: Hvordan undgår jeg endnu en forstærker og endnu en fjernbetjening, og i stedet for, får et setup der altid er indstillet til den samme kanal, som automatisk fanger lyd fra TVet, og som kan kalibrere ift. den type lyd TVet sender afsted (ren stereo til film og serie "lyd")?

På forhånd mange tak :-).

Bonus: Forfatteren af den gode løsning bliver inviteret med til første fest :-D.


Mvh.
Jon Lykke
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis