Hej
Er ved at montere nogle ventilationsrør i mit hus og de skal jo isoleres grundigt!
Har anskaffet mig 50mm lamelmåtter fra Rockwool med Alu-folie. Planen er at rørene dækkes med 2x 50mm isolering oppe på det uopvarmet loft.
Har nu prøvet at skære et stykke ud og montere det på kanalen med alu-tape rundt om, men det er ikke lige så nemt som jeg regnet med.
Længden på isoleringen finder jeg ud fra diameteren på røreret, plus 2x isoleringstykkelse ganget med Pi. Altså L=(D+50+50)xPi. For et 125mm rør for jeg da ca. 70,7cm.
Når jeg så vikler stykket omkring røret virker det meget stort ift. røret. Men tænker at ud fra længden uden på isoleringen som det skåret efter, passer det med at isoleringen ikke trykkes. Hvis der er nogle der har anden erfaring eller input er det meget velkommen.
Det næste og det sværeste er så når bøjningerne skal isoleres. Har kigget alle steder på nettet omkring hvordan man gør det, dog uden held.
Er der nogen herinde der kan komme med en løsning til at skære isolerings stykkerne ud til 90 grader bøjninger?