Garagetag muligheder tagpap, undertag, ståltag??

Jeg er ved at udvide garagen og planlægger at ligge nyt tag på. Lige pt. er der ståltag og intet andet. Det står og drypper meget kraftigt med kondens i forår/efterår perioderne. Hældningen er ca. 10 % og taget skråner sidelæns (former en retvinklet trekant set forfra og bagfra garagen).


Planen var så at ligge et undertag og derpå nye stålplader det vil hæve taget en smule. jeg ville så også lægge isolering (rockwool) under undertaget. Problemet er at undertagene jeg har kigget på 1. er dyre, 2. kræver større hældning, 3. virker komplicerede at lave specielt integratioenen med tagrende? Desuden så lægger de nuværende stålplader ikke specielt pænt, lidt skævt og har slået sig lidt. Det ser bare ikke proff ud.


Hvis jeg "bare" laver et tag med plader og påsvejser eller får påsvejst noget tagpap, kan jeg så ikke bare isolere under det og undlade undertaget? Vil det ikke være lettere at få til at se proff ud / pænt ud?


Det skal selvfølgelig nævnes det er en uopvarment usioleret garage opført i leca.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En løsning med tagpap, og tagfinerplader vil være udmærket, og kræver ikke undertag.

Du skal have luft mellem taget og isoleringen, med ventilation til det fri.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis