Hjælp til Bjælkehus

Min kæreste og jeg er de lykkelige nye ejere af et smukt Bjælkehus fra 1999. Nu skal vi så igang med at give hele huset en "ordenlig tur" udenfor. Vi har desværre rendt hovedet lidt på sømmet, da vi ikke aner hvad vi skal stille op med de små revner der er i bjælkerne. Vi påtænker lidt at slibe bjælkerne ned, give de rå bjælker en god gang træbeskykkelse, "spartle" revnerne ud med linolie kit og dernæst male huset i svensk rød. Er vi nogenlunde på rette vej med sådan en arbejdsgang?

Håber på jeres hjælp 🙂

Mvh

Dennis & Jannie 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå ikke at spartle revner. Det har været knastørt i dk nu i 1,5 mnd og alt træ er skrumpet. Slib alt løst ned og giv huset  linoliemaling eller trætjære.

Når den relative fugtighed stiger til efterår/vinter tror jeg revnerne vil gå i sig selv, idet træet udvider sig

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tusind tak for rådet 🙂

Kan man forresten male med en linoliemaling ovenpå en traditionel oliemaling?

hvis du ikke sliber til bart træ og du ved hvad huset er behandlet med før, er det bedst at fortsætte med samme produkt, medmindre det er plastikmaling. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også