luftkompressor Güde starter hele tiden?

hej og rigtig god sommer

Jeg har en Güde trykluftkompressor 2 HK 50L/10 bar som starter hele tiden ift hvad den har gjort.

Lige gyldigt hvilket værktøj jeg bruger, så tænder den efter meget kort tid og kan ikke følge med værktøjet. Jeg har drænet vand ud i bunden af tanken, men ved ikke hvad der kan være galt. Skueglasset er halvfyldt med olie.

Nogen ideer om jeg skal ud og investere i en ny?

Hvor stor skal en ny kompressor være til hoppybrug? Den jeg har nu skulle levere 177 L/min.

Har set på en Stanley godt nok kun 10 liters tank, men 2,5 HK, 10 bar og 200L/min.


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du tømt tanken for vand, for er der meget kondensvand i kan den opføre sig sådan.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja der sidder en lille ventil i bunden som jeg har åbnet og der var noget beskidt vand der kom ud. Den sprutter stadig lidt vand igennem luften men ellers ikke noget

Når du åbner ventilen i tankbunden, kommer der så luft med ud? (der skal være lufttryk på tanken).


Søren O

ja den er åbnet mens der er tryk på

Hvis slange og tank er tæt skyldes det sikkert en defekt eller misjusteret pressostat. Du kan aflæse trykket på manometeret når den stopper og når den starter. Den forskel der er mellem de to tal skulle gerne ligge et sted mellem 1 og 2 bar. 

En sådan måling siger ikke noget om kompressoren er slidt op eller bare for lille til det  værktøj du bruger. Men du kunne jo fortælle lidt om hvilket værktøj du har gang i ???



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Så kunne det jo godt tyde på kompressoren er defekt..

Prøv at lyt om den er utæt for luft, når den køre, det kunne være en defekt aflastningsventil.



Vi prøver igen, i morgen --

den kører fint trykket op til 10 bar og tænder omkring 8 igen. der er ikke umiddelbart noget der er utæt. Det var en ligeløbssliber og en polermaskine jeg har brugt de sidste par gange, men de kører tanken tom eller kompressoren kan ikke følge med længere?

Er det værktøjer den før har kunnet trække?

Det lyder som værktøjer der bruger meget luft, som kræver en større kompressor.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja har brugt det før uden problemer. Den har aldrig kørt tør således at omdrejningerne på værktøjet går næsten i stå. 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om jeg istedet skulle bruge udgangen til slangen hvor der sidder regulator på, og om det så ændrer noget, hvis jeg sætter den til eksempelvis 8 bar, fremfor de 10 bar.

Det værktøj som jeg bruger fulgte med til min Gûde kompressor og er af samme mærke, så det burde den uden problemer kunne klare

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis