Gammelt afløb

Hejsa. 

Under en forestående klæderrenovering pillede jeg et gammelt klikgulv af, som lå oven på betongulvet. Under gulvet gemte sig en lille overraskse - der var en gammelt afløb. Se vedhæftede billeder. 

Det lugtede ikke så godt nede fra afløbet - lidt råddent, men der lader dog til at være aftræk i det. Jeg hældte et par spande vand ned i det og vandet forsvandt langsomt. 

Jeg kunne dog godt tænke mig at få gjort noget ved det - primært pga lugten. Størrelsen er 14,5 cm x 14,5cm. 

Hvad er proceduren for at få dette gjort ordenligt? Kan jeg bare købe en sådan fætter her med en vandlås og så sætte den i? 

https://www.lavprisvvs.dk/VVS-Afloeb-Gulvafloeb-Bluecher-Afloeb--Bluecher-boligafloeb-lodret-i-rustfrit-staal-uden-membran-Oe110-mm-176435.html

Eller skal jeg have fat i en kloakmand der kan banke den gamle ud og støbe en ny?

Mvh

/Thomas 


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Såfremt det stadig er forbundet, skal du bare finde en rist og en vandlås som passer ned i eksisterende skål.

https://www.jemogfix.dk/vandlaas-no1/8125/9031999/

https://www.jemogfix.dk/rist-amp-ramme/8104/9915618/


Elektronikteknikeren

Hvad skal du bruge lokalet til? Hvis der ikke skal ledes vand til afløb, er der det bedste vel at få afløbet sløjfet afløbet. Det skal gøres rigtigt, så der ikke bliver plads til en "rotterede".


Søren O

Værelset er et opbevaringsværelse. Tøj og et par træningsinstrumenter. Planen var at lægge fliser på gulvet. 

Er det GDS arbejde eller skal der i fagmand til det? VVS eller kloakmester?

/Thomas


det er kloakmester med rottestop prop ca. 4500 kr

Det bedste ville være at få hugget / gravet op, og få kloakrøret fjernet hen til afgreningen eller brønden hvor den er tilsluttet. Selve afblændingen skal udføres af en aut. kloakmester. Du kan prøve at hælde vand i afløbet og så kigge i en samlebrønd hvor det kommer ud. Ellers er det kloakfjernsyn for at finde en afgrening.


Søren O
Annonce

Jeg ville ikke afblænde.

Jeg ville gøre som gregeren.

Og så rens lige afløbet grundigt. Jeg kan se der er vandspejl, så lugten kommer fra selve afløbet eller vandet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Et gulvafløb der ikke bruges vil før eller siden løbe tør for vand. Selvførlgelig kan der hældes noget i afløbet for reducerer fordampningen, men så har du en "død" kloakledning som er et perfekt sted for rotter at hygge sig. Lav det nu rigtigt når du er igang.


Søren O

Hvis du bor så der er risiko, for opstigning af vand ved skybrud ol. vil jeg på det kraftigste anbefale dig at sløjfe afløbet. Der er næsten ikke noget værre, end kloakvand der stiger op i kælderen.

(hvis du vælger at sløjfe afløbet, er det bedst at få røret blendet af hvor det er koblet på, som Søren også anbefaler)


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis