Sejljollen til meget lavt (tide-) vand

Hej,

Jeg har et sommerhus ved Avnø Fjord, hvor vandet nærmest kan forsvinde helt et par gange dagligt.
Vi vil rigtigt gerne prøve at finde en egnet lille sejljolle. Først kiggede jeg efter en Rügen, da denne ikke stikker dybt og har "sving-sværd" og "-ror" så man ikke knalder så hårdt mod sten på bunden.
Men sådan en båd kommer jo til at ligge i dagevis med mågekonferencer og medfølgende "afkast" så den bliver meget rengøringskrævende.

MEN:

Hvad nu hvis man kan finde en sejljolle, der har samme features men er lavet er aluminium? Det skulle jo være let og samtidig vedligeholdelsesfri, ikke(?)

Hvis den fandtes, kunne jeg (plus en ekstra person) ligrem bære den ind i haven og vende den om. Defor vil jeg spørge forummet:

Kender nogen til en lille, let, synkefri sejljolle med svingkøl/-sværd, evt. lavet i aluminium?

Tusind tak på forhånd for evt. svar :-D

Rigtig god dag
/Folke

PS: Befinder mig på Vordingborgkanten og i København hhv.



- det skulle jeg allllldrig have fortrudt...
Hej, Jeg har et sommerhus ved Avnø Fjord, hvor... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver jo ikke bedre at at nogle "genier" har fundet på at måger skal fredes og undtaget fra jagtloven.  

P.S.Mit bedste råd er at finde en let jolle du egenhændigt kan vende så bunden vender op når den forlades.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis