sammenføring af 2 vinkelrette tage

Jeg har et sommerhus hvor der er en hovedbygning og en tilbygning der er vinkelret og en halv etage højere. Den måde man har lavet taget er, at hovedbygningens tag er lige under tilbygningens tag, så det er 2 separate tage. Hovedbygningen er midt på tilbygningen, så det er bygning der "stikker ud" på begge sider af hovedbygningen.

Nu kunne jeg godt tænke mig at hæve taget på hovedbygningen for at isolere, men så skal jeg på en eller anden måde få lagt de 2 tage sammen. En standardløsning er, at lave en skotrende, der hvor tagene går sammen, men det kræver håndværkere og virker som en dyr løsning. Er der en anden måde at gøre det på?
Tagene lige nu består af metaltag på tilbygning og ondulintag på hovedhuset. Hele taget på hovedhuset skal skiftes, men jeg ved ikke til hvad. Det kommer lidt an på løsningen med sammenføring af tagene.


-I reject reality and substitute my own.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Billeder siger mere end ord her


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tage der føres sammen skal gøres med det der hedder skotrende. Det er ikke voldsomt kompliceret da det efter beskrivelsen kun bliver en lille spids at hoved husets tag, der skal sammenføjes.. Desuden skal skotrende ikke løbe i tagrende men sikkert lige ned på hoved husets tag. Er der udhæng på det øverste tag, kan der måske blive plads nok til at den kan fjernes på det lille stykke

Du skal naturligvis vælge samme type tag på begge dele af bygning. Det gør jo ikke noget at der bliver lidt forskønnelse i samme ombæring. Så det må blive ståltag. 

Men hvis du har et billede af huset er der måske andre løsninger.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis