Hvad er nedsænket loft på badeværelset lavet af?

Hej alle,

Jeg har et kæmpe begynderspørgsmål; vi kunne godt tænke os at få boret et badeforhæng op i badeværelsesloftet, men er usikre på hvad det er lavet af. Loftet er nedsænket og har en dyb, hul lyd, der gjorde, vi blev helt usikre på om det kan være lavet af træ eller metal? Det er en ældre lejlighed renoveret i 80’erne 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan jo være et vidt begreb. Er der riller /mønster eller andet der kan identificere det. 

Det er sikkert ikke metal, men det kan være spånplader, gipsplader, malet panelloft som også er spånplade.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svarene. Det har intet mønster og er malet jævnt hvidt. Men jeg er altså i tvivl om det er gips, da det lyder som noget helt andet end de gipsvægge og lofter jeg selv har været ude for. Det runger som var det noget radiatoragtigt, men ligesom I også skriver, kan jeg ikke rigtig forestille mig, at det er metal. Nogen forslag til hvordan jeg kan afklare det?

Hvis du har en loftslampe, eller et lampested, så kan det skrues løs. Der vil du kunne se kanten af loftet. 

Ellers er det vel "bare" at prøve at skrue skinne op til badeforhæng og se hvad det gemmer på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja eller bore et lille hul med f.eks. et 2 mm. bor.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også