Tagkit til tegltag.

På mit tegltag med valm, sidder der noget kit med flamingokugler i enderne at rygningsstenene, og det har sluppet stenene og er ved at falde ud, og hvepsene har en fest.

Nogen der ved hvad man bruger i dag ? Jeg har set noget der hedder Strips, men de skriver det kun er til betontagsten, og altså ikke tegl.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På trælasten kan du købe fugemasse (lim) til teglsten. 


Søren O

Der findes noget fugemasse til tagsten - jeg kan ikke huske om der er flamingo i. Det leveres i "pølser", og er vist beregnet til tætning ved skotrende. Det er noget klistret stads, og (synes jeg) ret dyrt.



Søren O

Jeg mener det hedder rygningskit det du leder efter, det er brugt til tegl på taget af en tilbygning på vores hus 


Ask

Ja, det tror jeg er det samme her. Men det man kan købe i dag, er angivet som udelukkende til betontagsten.

Her er et aktuelt billede fra i dag....

Annonce

Du skal have en rygningssten ala denne: 

hvis billede 2 er dit tag. Billede 1 ligner ibf dobbelt s betontagsten med en sjov løsning på rygningstenene langs graten

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det første var blot et billede fra nettet. Mit tag er billed 2,

Tak for forslaget, det ser rigtigt ud, men kan det virkelig fås i tegl ?

Ja

Normalt bruger man denne under rygningsstenene;

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Rygningen har det foreløbig OK, til trods for huset er 20 år gammelt. Men enderne er den gal med.

Så jeg må se om jeg kan finde enten det der Nutella med flamingokugler, eller den smarte tilpasning i tegl.

Altså tacodan har et rygningskit der sælges flere steder som er til både beton og teglsten.

Det fremgår både af deres eget datablad (http://www.lavpris-byg.dk/images/flexim.pdf - se sidste side hvor der står at det gælder både keramik og betonsten) og salgsbeskrivelse hos fx bygmax https://www.bygmax.dk/tacodan-flexim-rygningskit-cementgra-20ltr.html


Ask
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis