Opsætte Ikea højslabe m/skinne

Hej,

Jeg skal opsætte 2 Ikea højskabe (ved siden af hinanden). 

Tidligere har jeg altid skruet skabe ind ind i væggen hver for sig. Denne gang har jeg dog købt en af deres skinner til formålet.

Har netop også fået sat nyt Ikea køkken ind - monteret af deres montører og her brugte de en skinne. Men der er kun opsat overskabe.

De to højskabe jeg skal sætte op (i min garage) ser ud til at komme lidt ud fra væggen pga skinne plus et par afstandsstykker i bunden af skabene.

Hvordan lukker jeg af for den åbning der kommer?......eller vil I anbefale ikke at bruge skinnen da jeg så kan sætte direkte mod væg? Jeg bruger Ikea's fødder også.

Hvad tænker l?

Mvh Torben



2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sikre skabet ved at sætte en skrue gennem beslagene i øverste hjørner ind i væggen. hvis du bruger skinnen, kan du dække første og sidste skab med en trekantliste eller lime en liste på bagsiden af gavlene.


 

Jeg syntes heller ikke gabet er elegant, men det har dog den fordel, at du kan montere skabet på en væg der ikke er helt jævn og lige. Derudover giver det nok også lidt bedre ventilation, så fugtophobning minimeres. 

Under alle omstændigheder så ville jeg skrue skabene sammen på gulvet, så de bliver et modul. Det er langt lettere end at få to skabe til at passe sammen på væggen.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis