Sprøjtemal MDF

Jeg har lavet et reolsystem af MDF, bestående at flere mindre rumindelinger. Jeg kunne godt tænke mig at det blev spraymalet, da jeg tænker at det vil give det pæneste resultat.  

Er der nogle som ligger inde med noget erfaring omkring spraypistoler. Jeg forstiller mig en el-pistol, da tanken om også at skulle erhverve en kompresser virker noget omstændigt/dyrt. 

Og.. er det overhovedet muligt at finde en pistol til 500-600kr der kan udføre et ordenligt job. Gerne billigere, da jeg er pænt fattig pt. :) 

Jeg modtager utrolig gerne links :) 

Mvh Tony


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Jeg skal ikke gøre mig klog på sprøjtepistoler, andet end at sige: De SVINER helt vildt. Så det kræver at du kan arbejde et sted hvor du kan holde på skidtet   
Når det så er sagt, så husk at give "endetræ" 3-4 gange grunder (og fladerne 2 gange) inden du begynder at male, da mdf suger som en sukkerknald.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Velkommen til LDS.

Du må undersøge markedet for el male sprøjter, det har jeg ingen erfaring med.

Slib let om muligt for at få bedste vedhæftning.

Mange tynde lag maling, lad tørre mellem hvert lag maling for at undgå løbere.

Det kræver nogen øvelse i at male med sprøjte er min erfaring.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

MDF rejser sig, så overfladen bliver ru. Du kommer nok ikke uden om grunder og slibning.


Tror du skal starte med, at give det nogle gange grunder først, og slibe så du har en helt perfekt flade at starte på.

Har prøvet at male med en Wagner el sprøjte, den kostede knap 500 kr, det blev slet ikke godt, men jo nødvendigvis ikke sprøjtepistolens skyld   

Har malet nogle ting med en trykluftssprøjte, det går fint, med det sviner helt vildt, og man bruger en del ekstra maling.

Var det mig ville jeg bruge en rigtig god malerulle, af den tynde type, her i denne hedebølge kan det blive rigtig flot.


Vi prøver igen, i morgen --

Nu går jeg jo selvfølgelig ind for at man skal gøre så meget som muligt selv men det var måske værd at overveje at gå ned til den lokale autolakere og lade ham give det en byge? 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også