Ford SMax 08 med fejl på ventilator 1

Hej. 

I Fruens bil virker klimaanlægget ikke. (Jeg er jo Kølemontør ...)

For at få det på det rene, har jeg skiftet en tryktransmitter på kølesystemet. Og der er fyldt kølemiddel på. Så det er i orden. 

Alle sikringer er kontrolleret. Så jeg tror det er et kriterie i motorstyringen, der siger at anlægget ikke må starte. 

Jeg har testet kompressor. Og den køler fint, når jeg sætter spænding direkte til den. 

Og så har jeg fået udlæst en fejlkode der siger at blæsermotor 1 har for lav spænding. (Noget i den retning i hvert fald)

Jeg går ud fra at det er motorblæseren, da kabineblæseren virker fint. 

Kan man måle på sådan én? Eller kan et aut. værksted evt. tvangskørsel den, så vi kan se om den virker?


Hilsen Næstformanden


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tvangskøre den kan du selv. Sæt 12V til de to terminaler til ventilatoren, samtidig måler du lige strømmen. Der må også være en termostat på køleren, som giver signal til ventilatoren. Mål på den om det er en modstandsføler eller en kontakt, inden du evt. kortslutter den.


fase
Nå!
Tid til en tilbagemeldning.
Det viste sig, efter at jeg havde skiftet blæser og pressostat, at være denrøde ledning...
Det er den ledning der går fra motorstyring til blæser.
Den var tæret hvor den går gennem chassis. 53 kroner i materialer hos mekanikeren.
Men så blev jeg jo lidt klogere. 

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis