overgang fra stålspær til træspær

Jeg skal have lavet en tilbygning, på en eksisterende stålhal. Det letteste ville være at forsætte med stålspær videre, men jeg vil gerne over i træ istedet.

Hvilket beslag bruger man i overgangen mellem stål- og træspær ?


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Forstår ikke helt hvad du mener. Står der ikke et stålspær i "enden", som du så vil bygge videre på? Så er det vel blot åsene der skal et "samlebeslag" på? Er åsene på det eksisterende ikke samlet i "1/7 del punktet"?


Søren O

Spærrerne skal forlænges i nedadgående retning. Jeg er ude efter en beslag til overgang mellem ipe bjælke og træspær


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg har snakket med ITW og Simpson Strongtie. meldingen er at beslaget ikke findes som standard, men muligvis kan produceres. Dette kræver dog beregninger osv.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det lyder som et halvtag du sætter på siden af bygning. Mon ikke det er den lokale smed eller dig selv der skal svejse en firkant profil eller fladjern på hver spær. Jeg har set det med 50x50x4 mm eller2 stk 8-10 mm fladjern så dine træspær passer imellem.  Hvis de har en god længde og flere skrue huller vil det holde til meget. På dine stålspærben sidder vel allerede laske på til de åse der holder sidebeklædning. Er det en lille tilbygning kan man vel gå på de åse. Men ud fra de få oplysninger er det umuligt at komme med flere detaljer.

Det kunne også være en af stålspær fabrikker havde en løsning. De har sikkert været ude for det før. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis