Renovering af stue i lejlighed, med gulvarme og solceller

Jeg står og ville renover min stue og i den forbindelse komme af med radiatoren og udskifte det med gulv varme, samt en blæser i loftet der kan blæse begge retninger. 

Jeg har mulighed for at hæve gulvet en lille smule, men min største bekymring er el regningen. 

Jeg har en taresse med indgang fra stuen. taressen er delt med naboen og en mental plade skiller os fra hinanden. Når solen rammer taressen er det stålpladen der bliver ramt af solen og der vil være plads til at installer en plade med solceller foran og koble den til gulvet. 

Ville det kunne lade sig gøre at forsyne gulvvarmen og er det noget man selv kan kaste sig ud i, med de håndværker man nu kender, men dog ikke har erfaringer med dette?

stuen er ca 30 kvm og stålpladen er ca 2,5 kvm

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil du lave elgulvvarme i din stue? det er en ret dyr opvarmning, din radiator opvarmning koster nok kun det halve..

Din solcelle ide giver enten meget lidt eller intet, du har mest brug for strømmen til gulvarmen om vinteren, og mest om natten,  og det er også der solen skinner mindst og giver mindst energi..

Øhm. Læg dog vandbåret gulvvarme, det er det normale og langt billigere i drift. Ca. Kvart så dyrt afhængig af hvor du får central varmen fra.


Elektronikteknikeren

Vil hele projektet gulvvarme ikke blive urentabelt? 30 kvm med opbrydning af gulv, ekstra isolering nedad, udlægning af pex, plader, gulvbelægning koster kassen og der er nul besparelser. Din solfanger ide med adskillelsen til naboen er alt for lille. Den kan ikke trække noget som helst.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis