Bilsyn

Har fået indkaldelse på min gl. Seat nu, og påtænker at kører forbi syn i næste uge. Kan se der er kommet nye regler fra EU, med bl.a mulighed for at spotte flere fejl ved evt. omsyn.

Har nogen oplevet ubehagelige overraskelser med dette, og er der ting de har mere fokus på nu.

( udover det sædvanlige omkring periodisk syn )

Vh. Carsten


 

Har fået indkaldelse på min gl. Seat nu, og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg skrev sørg for at bilen er ok inden du køre til syn og det koster jo mindre i sidste ende.

Update - Der var ingen tekniske fejl, men synsmanden mente passager-selen reagerer langsommere som i føreside. ( kan nu ikke mærke den store forskel ). Hvor køber I den slags?

Kan kun finde brugte på nettet, eller nye uoriginale ( som er godkendte) , men så skal der ændres på påskruning i bunden.


 

Prøv at rulle selen helt ud og lad den rulle op et par gange, det har somme tider hjulpet hos mig.


fase

Jeg har haft den ene ude og løsnet dæksel en smule, men er sikker på der noget fjederhalløj bagved, så skyndsomt lukket igen..  

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/172983 - det er lidt her også. En brugt koster knap 1000 kr, via Nordiske ophuggere - lidt pebret. Jeg renser lige al hulrums beskyttelse af på tromlen mv. , håber det kan hjælpe lidt.


 

Jeg formoder der er kollision/selestrammer i denne, er der særlige hensyn mht. rengøring af "værket". Silicone tricket var ikke helt nok, synes jeg. Tænker at løsne låg en smule og bruge lidt bremserens el.lign. + trykluft. 


 

Synet og godkendt - gamle sele blev aldrig helt frisk, fandt en rigtig fin fra en Lupo, brugte spolen men skiftede den gamle sele over pga. andet beslag i B-stolpen . Tog lidt tid, men alle 300kr værd. Tak for indspark..  


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis