Bilsyn

Har fået indkaldelse på min gl. Seat nu, og påtænker at kører forbi syn i næste uge. Kan se der er kommet nye regler fra EU, med bl.a mulighed for at spotte flere fejl ved evt. omsyn.

Har nogen oplevet ubehagelige overraskelser med dette, og er der ting de har mere fokus på nu.

( udover det sædvanlige omkring periodisk syn )

Vh. Carsten


 

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sørg for at alle dine lygter virker og at bremserne er ok samt udstødningen er tæt så må du håbe at din bil er holdt ved lige og går igennem syn.

Takker -  Bremser, hjullejre, dæk, lygter, viskerblade, alle ophæng, oliespild, kontrol lamper, co2-tal, seler, udstødning, støddæmpere, fjedre og styretøj mv. er ok, - så kan det vel ikke gå helt galt.  ( sågar batteriet sidder fast )    


 

Skal den til omsyn, så gør det i samme synshal, så er der mindst chance for de "opfinder" nye fejl.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 30-07-2018 11:33:50

Skal den til omsyn, så gør det i samme synshal, så er der mindst chance for de "opfinder" nye fejl.

 Hvordan er du nået til den opfattelse? Hvis bilen er kasseret på feks skævbremsning på baghjul så skal synshallen jo ikke se op andet end bagbremserne. Deraf den billigere pris for omsyn.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Det er naturligt at en anden synshal kigger de andre lidt i kortene. Altså de lidt efter hvad de andre "tillader"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
kovas skrev den 30-07-2018 14:13:47

 Hvordan er du nået til den opfattelse? Hvis bilen er kasseret på feks skævbremsning på baghjul så skal synshallen jo ikke se op andet end bagbremserne. Deraf den billigere pris for omsyn.

 

cdp skrev den 29-07-2018 19:26:38

Har fået indkaldelse på min gl. Seat nu, og påtænker at kører forbi syn i næste uge. Kan se der er kommet nye regler fra EU, med bl.a mulighed for at spotte flere fejl ved evt. omsyn.

Har nogen oplevet ubehagelige overraskelser med dette, og er der ting de har mere fokus på nu.

( udover det sædvanlige omkring periodisk syn )

Vh. Carsten

 Vedrørende de nye regler trådstarteren omtaler, derudaf mit svar   


Vi prøver igen, i morgen --

hej 

jeg havde godt set trådstarters formulering og opfattet det som bare uheldigt formuleret. 

Jeg mener ikke at der står at der kan spottes flere fejl ved omsyn, men at flere fejl som før gav betinget godkendt nu  giver omsyn. citat fra synsindkaldelse:

Reglerne betyder blandt

andet, at flere fejl nu skal tjekkes ved et omsyn. Så jeg mener at det hele bunder i en misforståelse.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej kovas

Jeg kigger lige i eboks i morgen , måske kan teksten mistolkes , men mener faktisk den nye EU regel giver mulighed for at påtale oversete fejl fra hovedsynet.

Men lad mig lige checke først..

Vh. Carsten 



 

Hej kovas

Jeg kigger lige i eboks i morgen , måske kan teksten mistolkes , men mener faktisk den nye EU regel giver mulighed for at påtale oversete fejl fra hovedsynet, eller hvis andre dukker op ved omstilling.

Men lad mig lige checke først..

Vh. Carsten 



 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis