Utæt ved skruer i ny trapez tag .

Har lige lagt nyt ( og dyrt ) trapez tag på redskabsrum , har skruet dem fast nede i bund af plader , som anvist. Men når det regner kommer der vand ned ved skruerne ....... øv øv øv , hvad gør jeg ved det ???? 

Har lige lagt nyt ( og dyrt ) trapez tag på... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg oplevede lige det samme efter nattens regn. Det nye trapeztag drypper ved bundskruernes huller. Jeg kan godt se at der er lidt kant i taget efter de selvborende skruer som vandet må være løbet ned af. Må nok pille skruerne ud og hælde silicone i som foreslået ovenfor. Holder det stadig tæt efter et år, eller skal der findes på noget andet? Eneste bekymring er om taget kan holde til jeg lægger mig ind over det. Grunden til valget faldt på bundskruer var fabrikantens anbefaling (RIAS Sunlux).

Hej . Jeg fik et chok da jeg så regnvand kom ned ved skruerne så spær var våde .... Det eneste jeg har gjort er jeg gik på tag og spændte alle skruerne alt det jeg kunne ( ikke overspænde) det var for 1 år side , og det har været tæt siden . Fortsat gøg sommer . Mvh. Jørgen. 

Da jeg var på taget igen havde jeg 2 mindre krydsfinersplader at sidde på , og med 2 plader kan man fyldte rundt med pladerne .

Ok tak - det vil jeg gøre når det bliver tørt igen.

Weekenden er vist oplagt til at efterspænde. Nu du skriver uden at overspænde, er det så gummiringen lige bliver lidt flad men ikke helt mast? Jeg havde egentligt fundet en fast styrke på skruemaskinen jeg syntes passede godt, men må nok sætte styrken lidt op eller blot se efter gummiringen når den ser ud til at komme godt i spænd.

Annonce

Modstanden i træet er så forskellig at du ikke kan bruge en fast indstilling til noget. Se på gummiet når det er spændt til. Skal det være rigtig godt så spænd næsten til med maskine og resten med en fastnøgle.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej . Ja gummi skal være flad . Skal spændes med fastnøgle . 



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis