Kalk ovenpå acrylmalkng

Hejsa. Nogen, der har erfaring med at kalke ovenpå plastmaling på udvendig murstenshus. Vi har højtryksrenset en mur for plastmaling og der er en del tilbage og ind imellem tidligere cementbaserede lag også i nogle af fugerne. Vil kalk kunne binde ovenpå det, altså med et lag af sandkalk først?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kalk på plastmaling holder ikke. Rester af cementpuds gør det ikke bedre.

Du bliver nødt til at fjerne al plastmaling og cementpuds hvis du efterfølgende vil kalke. Det hjælper ikke at pudse oven på rester af cementpuds og plastmaling som basis fork kalk.

Det er noget af en opgave at fjerne al cementpuds og plastmaling. Alternativet er at male med silikatmaling når så meget som muligt er fjernet af tidligere tiders synder. 

Helt godt er det ikke, men det kan anvendes i en snæver vending.

Som Rantzau skriver er silikatmaling en mulighed som jeg ihvertfald har haft brug i min kælder i samme situation. Keim (keim.dk) har en grunder der sikrer vedhæftet på plastmalingen til udendørs brug hedder den CONTACT-PLUS - de sælger gerne direkte til private også ting der ikke er i deres webshops, du skal bare ringe eller maile til dem for at bestille.  

Ask

Tak for svarene. Jeg skal faktisk kalke og er igang med at slibe alle gamle lag af.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også