Rådhusbelægning

Hey LDS 

har nu snart lagt ca 70 kvm Rådhusbelægning med 40x40 fliser og chaussesten dog er der nogle som ligger lidt for højt så mit spørgsmål er om det er en mulighed at vibrerer belægning

nogle siger god for det men andre siger man ikke skal vibrerer så store fliser men hvad mener i ?? 

Mvh Tommy

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil da mene man godt kan vibrere chausseestenene så de kommer til at passe


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har før vibreret 50x50 fliser hvor jeg først lagde spånplader på. Så fordeles trykket helt anderledes.


Søren O

Jeg vibrerede mine 30*60*6 fliser, som Søren brugte jeg en træplade, og kørte ikke fulde omdrejninger på vibratoren, det gik fint, uden revnede fliser.

Jeg havde kun en træplade, det havde været meget nemmere hvis man havde to træplader, og en hjælper til at flytte pladerne.


Vi prøver igen, i morgen --

Er I sikre på, at det er fliserne, der skal bankes på plads? Normalt er det chaussestenene, der skal bankes på plads. Fliserne burde ligge på plads, hvis ellers underlaget er rettet rigtigt af.


fase
Annonce

Mon ikke det hele bliver banket på plads når der bruges træplader? Hvis der kun bankes på chausstenene tror jeg at det vil løfte fliserne ukontrolleret.


Søren O

Hvis chaussestenene bliver lagt rigtigt, er det kun mm. det drejer sig om, det løfter på ingen måde fliserne. Prøv at se, hvordan brolæggerne gør, når du kommer forbi, hvor der bliver lavet sådan en belægning.


fase

Fliser ligger fint 

God ide med en træplade det drejer sig om nogle hjørner på chausseten tror bare jeg banker dem på plads med en gummihammer. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis