Isolering af LED strip udendørs

Jeg har købt nogle LED strips (12 volt), som officielt ikke kan bruges udendørs, men da jeg placerer dem under halvtag, tager jeg chancen. Strømforsyneren bliver placeret indendørs

Tænkte på at give samling mellem strømkabel og strip  en en gang spray klar lak for at øge vandtætheden. Er det en god ide? Eller findes der et bedre måde?

Vh Michael

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spraylak er aldeles ubrugeligt til det formål.
Hvis du endelig skal lave noget fusk, så brug krympeflex, isolerbånd, gaffatape, eller cykelslanger....


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...


Det er sjældent vand i fast form (dråber, regn mm) der udgør et kæmpe korrosionsproblem.
Der vil du hurtigt opdage at vand bare trænger ind og ødelægger tingene øjeblikkeligt, hvis de ikke er tætte.
Men derimod fugt i form af damp, høj luftfugtighed, eller tåge, som trænger ind i de mikroskopiske huller i overfladen.
De er jo også det der gør at jern ruster eller metaller irrer, og der findes kun rigtig isolering der kan holde det væk (for en tid).

Det næste er at du skal beskytte det for UV stråler, som solen udsender, da UV stråler nedbryder stort set alle slags plast materialer på sigt.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis