Læhegn - kan ikke grave i jorden

Hejsa

Jeg skal montere et Læhegn af 70x70 stolper med rionet imellem og plante efeu op ad det. Læhegnet skal være L-formet 4x3 meter cirka og 1,5 meter højt. Jeg har i dag lejet benzin-drevet pælebor, men det lykkedes mig kun at lave 3 halve huller af 30-40 cm.

Så jeg vil høre, hvad i al verden jeg skal stille op? Jorden er simpelthen for hård at bore i.

Jeg tænker umiddelbart at prøve stolpefødder , der hamres 70 cm ned, men kan det holde? Og er det nemmere at banke sådan en i jorden end at bore?

Mvh Mads

Hejsa Jeg skal montere et Læhegn af 70x70 stolper... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tænk sig hvis der ikke var kommet regn...   

Hvis et pælebor ikke kan gå i jorden, skyldes det sten og ikke traktose. Men er der sten hvor der bores, vil boret køre sideværts så hullet bliver ovalt.

Og er der sten i jorden kan man heller ikke slå nogle af de gyselige uduelige stolpespyd ned.  

God weekend.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har også oplevet at tør jord kan være meget svært at bore. Jeg har lerjord som bliver som beton når det tørrer ud. Jordboret var af typen med et hjul og to håndtag. Kaldes vist trillebørsmodellen.

Løsningen var at vande som foreslået. Vandet skal stå i hullerne mindst natten over.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis