Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



79 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan også skyldes der har været hevet lidt vel hårdt i ledningen til tændspolen, så der kun er periodisk forbindelse et sted midt på. Det oplevede jeg faktisk forleden dag da lyset ikke ville efter hensigten på en yngre Citroen. For og tjekke det kobler du bare en ledning parallelt med den der sidder der i forvejen og ser hwans der sker.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det virker virkelig også som om det bare er en løs forbindelse, men jeg synes jo jeg prøver at rykke/ skubbe i den ledning, men det sker der ikke noget ved.

Måden bilen opføre sig på er mærkelig! Jeg kan gå ud og starte den Wupti så fejler den intet. Jeg kan stoppe og starte igen Wupti så er fejlen der. Det giver ingen mening😊

Hvilken syntomer vil bilen have, hvis det have noget med ecuen at gøre?

Tænker du at jeg skal pakke hele ledningsnettet ud ind til jeg finder starten på ledningen, him måske et dumt spørgsmål😊

Mvh

Torben

Et fint indlæg tak for det, det giver da lidt håb. Jeg vil nu forsøge med, en parallel ledning som nitter foreskrev.

Det må jeg forsøge i morgen, tak for jeres venlighed.

Mvh

Torben

Hej igen, nu har jeg arbejdet lidt på puntoen igen😊

Jeg har bytte rundt på ledningerne på de to spoler, og kan konstater at de cylinder der køre funger på begge spoler. Så spolerne er i orden.

Jeg har forsøgt med direkte stel op til karburatoren, hjalp ikke.

Jeg har målt på begge stikkene med en polsøger stel har jeg taget direkt fra batteriet. Når jeg måler på den spole/ledning der funger lyser de fint lys. Det samme sker sådan set også fra den spole/stik der ikke funger.

Når bilen køre kommer der masser af gnist fra den spole når jeg tager tændrørshætte af på spolen. Modsat den hvor den ikke køre kommer der ingen gnist!

Nu undrer det mig bare at når jeg måler på begge stikkene til spolerne lyser de ens! Men men jeg kan jo ikke måle hvor meget strøm der kommer til spolen.

Håber det giver en lille indbliks hvad det er jeg roder med.

Mvh

Torben



Køre bilen fint, selv om du bytter ledningerne til spolerne ?

Er det tilfældet var det fristende, at forbinde de to spoler med en ledning. Om det er klogt, tja det må du jo selv vurdere   


Vi prøver igen, i morgen --

Nej bilen køre kun på de samme to cylinder når jeg bytter rundt på de to spoler

Lyder ikke som en god ide at forbinde de to🙂

Når jeg måler på stikkene danner jeg selvfølgelig mit eget lille kredsløb, det fortæller vel ikke noget om der er forbindelse hele vejen til der hvor der skal være forbindelse. Der kan vel stadig være en ledning der har det dårligt??

Så er vejen frem jo nok at finde et ledningsdiagram, og finde den så tæt på Ecu´en som muligt, og trække en ny ledning.

Er det et almindelig stik der sidder på spolerne, eller er det et specielt ?

Største fejlmulighed er nok stikket og det første lille stykke af ledningen.

Men en periodisk fejl i Ecu er jo bestemt også en mulighed.




Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 69 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis