Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg fået læste fejlkoder ud, der var jo nogle fejl som vi slettede, men efter en prøvetur kom den ikke med nye. Dvs at den har ingen fejl men alligevel står den og blinker i motorlampen. motor dykker en gang i mellem når den står i tomgan. Og den har måske lidt på gassen i de lave omdrejninger, men ellers køre den fint.

Mit problem er bare, at jeg skal have bilen synes inde for et halv år. Så hvad gør jeg så? hvor kan jeg få læst ny data ind i ecuen eller hvordan får jeg lampen til at holde op mef at blinke. Har nok brug for lidt hjælp her🙂

Mvh

Torben

Vedhæftede filer:

Det var det der blev læst ud, men dem slettede vi jo efter en lille prøvetur kom de ikke nye frem.

Hvad mener du med dysserne i tanken.

Synes den bruger alt for meget benzen

Det kørte og lidt dårligt i lave omdrejninger her til morgen.

Jeg har også lidt problemer med kodning af min radioen, har koden passer nok ikke sammen med ecuen

Map/maf el. bare tryksensor - Maf=max flow, Map=max.pressure. ( sidstnævnte måler dit vakuum). Hvis den ikke virker, skruer insprøjning sikkert heller ikke ned for mængde i tomgang. (groft sagt). Lokaliser og rens den ( lidt forsigtigt ) - google evt. symptomer, benzin additiv hjælper med at holde dyser ( i motor ), filter og pumpe rene. Det er ikke et mirakelmiddel. Men den får jo ikke for lidt, så fokuser hellere på begrænsning af mængden. Hvordan med lambda og KAT? Vil tro din Fiat kun har én lambda. 


 

Annonce

Hej 

Har en årg 04 der gør det samme kunne man bare nøjes med at smide en anden ecu på fra et hug 

Nej det kan du ikke, du skal også have nøglehuset med og nøgle samt den box der sidder bag  sikringsboxen. Så kørte den.

Men der kom en gul lampe som kun Fiat kunne fjerne!!

Men er du sikker på at dine tændhætter sidder ordentlig på. Jeg siger det fordi, efter min var hos Fiat hakkede den stadig, men så satte jeg alle hætterne ordentlig på plads. Nu har den kørt i et halv år uden fejl. Mvh Torben




<p>&#160;</p>

Ja det er jeg 

Det jeg tænker pt er krumtapføleren for oven for hiver jeg stikket til denne køre den stadig hiver jeg det ved svinghjulet går den ud 

Det er til at få grå hår af det her 😐

Jeg ved, at den ved svinghjulet tager men den af så vil den gå ud. Det skal den, men jeg kan ikke huske hvad der sker hvis man tager den ved knast beklager. Tror bare enten virker de eller også gør de ikke. Ikke enten eller!!! 


<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis