Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jep, men så må det jo skiftes. Få så meget info du kan omkring delene, kan se på remodans hjemmeside, der findes flere moduler, - brug reservedels numrene til at sammenligne, og måske skulle du foreligge problemet på Fiatforum.dk også - der burde være kompetente svar. Meld gerne tilbage omkring løsning, hvis andre står med samme problem.

Vh. Carsten


 

Jeg skal komme med en beskrivelse af hvad jeg får gjort!

Jeg bliver bare lidt forvirret omkring det med startspæren. Jeg synes jo, der er nogen der påstår, at startspæren sidder i modulet i motorrummet.

Så hvor sidder den Presis, sidder den i boxen bag sikringsboxen?

Jeg tror jeg køber det hele fordi så har jeg da mulighed for at gøre noget. 

Jeg går også lige på Fiat.dk

Og tak for alt den hjælp jeg får for jeg er som sagt ude på dybt vand her🙂



holgerduke skrev den 29-07-2018 08:33:13

Du skal kun have en ny ecm den ude i motoren den styrer kun motor så den kører rigtigt. 

Pcm så sidder i sammen med sikringerne under rattet, styrer alt andet startspærer. De forskellige moduler, startermotor

 - I så fald må det være denne - https://www.bildeleshop.dk/styreenh.../punto-188 

  - og skift her -

 https://www.youtube.com/watch?v=YcMC3uRHZOg

 - obs, stel/+ frakobles.


 

En lille tilbagemelding på hvordan det går her🙂

Jeg har skiftet ecuen, boxen bag sikringsboxen og tændingslåsen! Jeg skiftede chippen i nøglen og beholdte derved den gl lås. Men der sket ikke skid og mit blodtryk blev høj. Jeg prøve så at bytte chippen tilbage og satte så den nye lås i og bilen startede. Kørte på alle cylinder, men på prøveturen satte den lidt ud, men intet med den anden problemstilling at gøre! Jeg skiftede de gl tændrør i og satte de originale tændrørshætte på ikke! Af med dem fra th. Ny prøvetur og bilen køre som den skal. Det eneste der er nu, er at motorlampen blinker, men bilen køre som den skal🙂

Jeg har lært meget af den proces og må også indrømme at jeg har været helt grøn i hovedet af tankevirksomhed over hvad der kunne være galt. Men tak for alt den hjælp jeg har fået undervejs. Tak

Hvis i har en ide om hvad en blinkende motorlampe betyder så må i gerne komme med en bemærkning.

Mvh

Torben

Annonce

Mon ikke du skal få læst fejlkoder ud ?


Vi prøver igen, i morgen --

Jo det bliver det næste, men den kære godt nu

Dvs. ny styring og lås og de gl. tændrør/kabler tilbage igen ?? Forrygende den kører igen nu   . ( det med tændrør har jeg også prøvet ) Mht. motorlampe - har din temperatur måler ændret stilling? - men klart tester på.



 

kører bilen i virkeligheden ikke i nødprogram?


 

Svær at sige om den køre i nødprogram, men det virker ikke sådan🙂 Jeg får den målt ud i dag igen.

Jeg vil ses med temperatur, men mener den står samme sted🙂

Skal lige prøve at køre en lidt længere  tur i dag

Mvh Torben

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis