Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Inspects the intake manifold for vacuum leaks = den tror jeg ikke rigtig på - der må sidde et gasspjæld, der elektrisk lukker din indsprøjtning ved "påløb" - men vist ikke tænding. ( er i tvivl ) . Kan du ikke briefe en Fiat mekaniker, og høre hans mening. Det er jo ikke alle der er lige snaksalige, om sådanne ting. Mht. ECU = Styreboks, transponder/modtager omkring tændingslås og chip fra nøglen, - sådan i runde tal..  ( lad det være absolut sidste løsning ) 

Vh. Carsten                                                        


 

Ville den ikke komme med et andet fejlkode hvis det havde noget med indsprøjtning at gøre?

Kode var jo p0352 fejl ved spole 2, andet stod der ikke ved udlæsning!

Hvis det havde noget med indsprøjtning/dysser at gøre vil der så ikke være en lampe i panelet for dette og ikke kun motorlampen.

Det er jo lidt svært det her, tror Fiat gerne vil tjene penge, det er jo det de lever af. De er nu flinke nok her i Skive , men alt har jo nogle begrænsninger🙂

Nå men som sagt så kommer der bare ingen støn ud af spole 2

Hej speedway

Hvad sagde målingerne, da du målte ohm på begge spoler? Både primær og sekdær  side ..

Når den kører på 2 cyl. Og mens motoren kører. Har du prøvet og taget det 3benet stik af den spole der ikke virker. Og måle først om der er 12v på en af ledningerne. Og dernæst sætte en testpære med en ledning på +pol og -ledningen hen på stiket's stel som styret af computeren. Der skulle det meget gerne blinke. 

Hvis det virker. Så er det spolen det er problemet.

Hvis der ikke er blink fra pæren. Kan det kun være ledning til computeren eller selve computeren hvor der lige skal skifte en transistorer eller omloddes en lodning.


Det vil jeg forsøge !

Men jeg har jo byttet rundt på de to spoler, begge virker fint på de cylinder der virker. Desuden har jeg prøvet et helt nyt spole Det hjalp heller ikke! Så fejl i spole vil jeg mene jeg godt kan udelukke.

Man skal jo være momsregstreret for at sende ecuen til rep. Det gør det jo lidt svært for en almindelig mand🙂

Nu har jeg prøvet med en pære 22w og en forlygtepære! 

Den lyser konstant når jeg tager den ledning som også har forbindelse til mine dysser!

Den anden som formentlig går op til ecuen gør intet om jeg sætter dem til pludselig eller minus på batteriet.

Hvis jeg kan finde ledningen tæt på det stik der går ind i ecuen vil i så klippen den over og prøve med en nyd ledning. Og den har ikke forbindelse til andet undervejs??

Er det med motoren igang og kun kører på 2cyl.?

Ja og det er kun den dårlige forbindelse jeg har målt på!

Hvis din test pære ikke pulsblinker på stelforbindelsen på stikket. Til computeren. Og kun gør det nogen gange. Næste skidt, er så og se om testpæren blinker . Ved computeren ved sammen ledning. For og ude lukke ledningen.. og hvis det er også sammen der, så er det kun og åbene computeren og kiggge i den.

ledning på dårlig forbindelse.

Rød/brun går til dysser

Gul/sort går til ecu

Jeg har nu forbundet den gul/sorte ledning med en pallelledning så tæt på stikket til ecuen. Det lykkes mig kun at skrabe isoleringen af således at ledningen stadig er indtaget.

Nu burdet der jo være forbindelse mellem cpuen og spolen med mindre det er i stikket den er gal med.

Det har ikke ændret noget på motoren den køre stadig på 2 cylinder



Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis