Bygge ny væg

hejsa

i forbindelse med nabolarm har jeg valgt at flytte til et andet rum i boligen for at få fred for larmen. 

jeg skal have bygget en ny væg i rummet, som skal være ca. 230 cm høj og ca. 330 bred, og der skal være plads til en dør.

Hvor meget vil det koste, hvor lang tid vil det tage og hvad skal man bruge af materiale?

hejsa i forbindelse med nabolarm har jeg valgt at... Vis hele indlægget
119 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg fik tegnet det op på gulvet, men det er lidt svært at få plads til stolperne, eftersom panelerne langs gulvet er i vejen..

https://goerdetselv.dk/vaegge/skillevaeg/skillevaeg-byg-et-skelet-til-skillevaeg

jeg kan se på det her billede at de har fjernet panelerne der hvor stolperne skal byggest langs væggen.. skal man gøre det eller findes der en løsning udenom?

p.s skal man bruge vinkelbeslag for at skrue stolperne fast til hinanden? det synes jeg ikke jeg kan se at xl byg fik sendt med

Du skruer stolperne sammen skråt ind fra siden på den lodrette og ned i den vandrette under. Ingen vinkelbeslag. Når gipsen kommer på, holder den alle stolperne sammen.

Hvis du ikke skærer ud i paneler, kan du skære ud i gipsen nederst


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du skal have installationer i væggen, laver du dem, når den ene side er beklædt, og inden der lægges isolering i.


fase

jeg kigger lige om der er nogle kabler eller andet som går i vejen..

ok, jeg kan lige nøjagtigt bygge væggen så jeg får stikkontakten på gulvet med i værelset.. så der ser ikke ud til at være nogle kabler i vejen.. men jeg kan som sagt ikke få rykket stolperne helt op mod væggen eftersom panelerne sidder i vejen langs gulvet

Gregeren skrev den 23-12-2018 10:11:14

Du skruer stolperne sammen skråt ind fra siden på den lodrette og ned i den vandrette under. Ingen vinkelbeslag. Når gipsen kommer på, holder den alle stolperne sammen.

Hvis du ikke skærer ud i paneler, kan du skære ud i gipsen nederst

 kan du uddybe? skal man fjerne panelerne først (og hvordan?) og hvis ikke, hvordan får man så plads til stolperne langs væggen?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tror du ikke bare, at du skulle få nogen til at bygge den smule væg for dig?? Ja, jeg er meget tilhænger af, at folk prøver selv.. men dette ??  Der er flere steder i landet, hvor man kan få en pensionisthåndværker ud til billige penge (http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-...vlt-til).. sådan en ville du også kunne lære en masse af, at kigge på.. og så prøve at hjælpe til..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 23-12-2018 23:00:39

Tror du ikke bare, at du skulle få nogen til at bygge den smule væg for dig??

 nej, jeg vil gerne have erfaring med at bygge selv, så jeg slipper for at få folk til at gøre det fremover.. det er sgu for åndsvagt at betale 3000 kr for noget som man kan bygge selv

Men, kære ven.

Det er en simpel væg du vil bygge. Det har taget dig flere uger at forberede dig på at bygge... en simpel væg.

Forstår ikke helt hvorfor det er så svært for dig at få bygget?

Har du set alle de videoer der er på youtube, som viser hvordan man bygger skillevægge ?

Er helt ked af det på dine vegne, over at et så simpelt projekt er så svært for dig. Se nu at komme igang med at få sat de lægter op! 


Mvh. Christian M
 

Når du begynder at sætte lægterne op, skal det nok forme sig for dig, og du finder løsninger hen ad vejen som du bygger.


Elektronikteknikeren

gammel tråd, men jeg fik bygget væggen færdig for lidt tid siden.. jeg fik taget nogle billeder undervejs i arbejdet.. ser det nogenlunde rigtigt ud?

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også