Bygge ny væg

hejsa

i forbindelse med nabolarm har jeg valgt at flytte til et andet rum i boligen for at få fred for larmen. 

jeg skal have bygget en ny væg i rummet, som skal være ca. 230 cm høj og ca. 330 bred, og der skal være plads til en dør.

Hvor meget vil det koste, hvor lang tid vil det tage og hvad skal man bruge af materiale?

hejsa i forbindelse med nabolarm har jeg valgt at... Vis hele indlægget
119 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor bygger du ikke bare væggen, hvor der tilsyneladende har været en væg i forvejen, hvis ellers placeringen passer. Køb dog et waterpas på en meters penge. Det du har vist, ville jeg ikke bruge til sådan et projekt, som du tilsyneladende er i gang med.


fase

der har været en skydedør, som er blevet pillet ned igen..

jeg kan godt købe et stort vaterpas, men jeg vil helst bruge det som jeg allerede har i forevejen, hvis det ellers er godt nok

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

jeg går igang med at ligge varene i kurven, så må i rette mig hvis jeg ikke får det (rigtige) og det hele med.. jeg snakkede med nogle  tømrer som allesammen vil have 3000 kr + materialer, så der er rigtig mange penge at spare ved at gøre det selv

nå.. de har desværre ikke varene på lager på deres webshop hos jemogfix..  og det bliver lidt for bøvlet hvis jeg skal køre frem og tilbage for at hente materialerne.. så jeg snupper tilbuddet fra xl-byg og får leveret det til mig

p.s jeg fandt en gammel bore skruemaskine frem.. vil den kunne klare opgaven?

https://jysk.dk/gardiner/tilbehoer-...ruemaskine

 



så er varene kommet.. jeg fik snakket med dem i xl-byg, som sagde at værktøjet er ok, dog mangler jeg et langt vaterpas.. så jeg må forsøge at få fat på et..

hvis folk så ellers er færdige med at have ondt i røven over at jeg valgte at bruge min egen boreskruemaskine istedet for at købe en til 1000 kr, så må i meget gerne kommentere/give gode råd efterhånden som jeg får det bygget, det ville jeg sætte meget stor pris på..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce


S. Fabrin skrev den 12-12-2018 14:27:31

Hvorfor bygger du ikke bare væggen, hvor der tilsyneladende har været en væg i forvejen, hvis ellers placeringen passer. Køb dog et waterpas på en meters penge. Det du har vist, ville jeg ikke bruge til sådan et projekt, som du tilsyneladende er i gang med.

 

jeg fik lånt et langtvaterpas på ca. 80 cm..  er det godt nok? ellers må jeg købe et større imorgen

jeg går i gang med at måle op på gulvet.. hvis der er nogle som har nogle gode tips og tricks så bare sig til, de fleste videoer som jeg kunne finde på nettet var ikke særlig gode

Den lille skruemaskine kan du ikke bruge. Eller det kan du, men det kommer til at tage lige så lang tid som at skrue det i med hånden.

Og så skal du lade den op hvert kvarter.

Der vil den til 248 være 300% bedre/hurtigere for dig.

Det bedste for dig var nok om du kunne låne dig til en "rigtig" en.


Elektronikteknikeren

Den væg har godt nok lang tid undervejs.

Den må blive virkelig flot, med alt det forberedelse


Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 16-12-2018 21:56:55

Den væg har godt nok lang tid undervejs.

Den må blive virkelig flot, med alt det forberedelse

 ja, jeg skulle have lavet den færdigt for lange siden.. beklager at det har fyldt så meget i forummet   


Gregeren skrev den 16-12-2018 21:24:34

Den lille skruemaskine kan du ikke bruge. Eller det kan du, men det kommer til at tage lige så lang tid som at skrue det i med hånden.

Og så skal du lade den op hvert kvarter.

Der vil den til 248 være 300% bedre/hurtigere for dig.

Det bedste for dig var nok om du kunne låne dig til en "rigtig" en.

 jeg ser om  jeg kan låne en, men jeg må nok starte med forarbejdet når jeg kommer hjem.. jeg skal først have tegnet op der hvor væggen skal være.. desværre så er langt de fleste guides på nettet med stål og ikke med træ, og jeg valgte jo træ fordi det er nemmest for en begynder

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også