Fliseklæber

Jeg er ved at renovere køkken. Om forhåbentlig ikke alt for længe skal jeg have sat mosaikfliser op på væggen mellem over- og underskabe.

Det er en spånplade (Jeg foretrækker spånplade frem for gips, da det er lidt mere skruefast). Hvilken fliseklæber skal jeg bruge til det? Jeg forestiller mig at det skal være en fleksibel type.

Skal jeg starte med en primer, grunder eller lignende? Kan den blå forankringsgrunder man bruger før tapetopsætning bruges her? Eller findes der noget specielt til fliseklæber?

Hvad med fugerne?


Palle Dam

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor sætter du ikke fibergips op, hvis du vil have noget skruefast? Så er du fri for et skod-byggemateriale som spånplade, der arbejder meget anderledes end gips/fliser.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

OK, så det handler måske mere om hvilken fuge jeg bruger?
Spånpladen er understøttet med 3 forskallingsbrædder på det korte stykke mellem skabene. Så det er ikke meget den kan give sig.

Palle Dam

Nej men spån suger som en kamel i Sahara, så din væg kommer til at bule og sprække, uagtet forskalling, så gå væk fra den og brug ordentlige materialer, så slipper du for at lave det om.


Elektronikteknikeren
Palle Dam skrev den 26-07-2018 17:40:31

OK, så det handler måske mere om hvilken fuge jeg bruger?
Spånpladen er understøttet med 3 forskallingsbrædder på det korte stykke mellem skabene. Så det er ikke meget den kan give sig.

Palle Dam

 Skal vi vædde?   

Der findes ingen mirkelmidler mod dårlig forarbejde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis